Hvorfor kan min ASP ikke oprette række i a~
Fra : michael

Dato : 29-01-04 12:47

jeg har på rolator.dk downloaded 2 forskellig debatforumer (ASP og
accessdatabase via DSN), men de virker ikke i det der kommer en databasefejl
ved oprettelse af ny post hvorimod den åbenbart godt kan hente gammel post i
databasen uden fejl.

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Handlingen skal bruge en
opdaterbar forespørgsel.
/u2/forumpost.asp, line 26

har det noget at gøre med at jeg skal rette i .inc filen eller hvad. Eller
skal jeg installere noget ?

Jeg bruger XP prof.

Venligst mikkel

Fra : Jan Vinten

Dato : 29-01-04 12:59

Hej Michael,

Prøv at give os linie 26 (og den SQL sætning der bliver eksikveret der), så
vi kan se hvad der sker!

/ Jan

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 29-01-04 13:28

http://www.asp-faq.dk/search/?category=&query=opdaterbar

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 29-01-04 14:22

michael wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> /u2/forumpost.asp, line 26
>
> har det noget at gøre med at jeg skal rette i .inc filen eller hvad. Eller

Hej Mikkel

Hvis jeg husker rigtigt, kommer denne fejl fordi at databasen er
skrivebeskyttet.

Hvis den normale måde, ved at højre klikke og vælge egenskaber, og fjerne
fluebenet i skrivebeskyttet, ikke virker skal de prøve:
I Win XP, kan du fjerne skrivebeskyttelsen ved starte din pc i
fejlsikkertilstand, ved at trykke F8 ude i dosen, og vælge "fejlsikker start af
windows", og fjern fluebenet i skrivebeskyttet, og start din pc igen normalt.

Med venlig hilsen
Martin Jørgensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Claus Marcussen

Dato : 30-01-04 16:43

> [...]
> Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Handlingen skal bruge en

Betyder noget i stil med - Det har du ikke lov til

Det bibliotek, hvor du har plantet DB'en, er sikkert ikke sat korrekt op i IIS
(PWS). Skal have execute-ret

mvh Claus Marcussen