Overvægt?
Fra : Camilla Panduro Knud~

Dato : 29-01-04 10:49

Min tæve på 2,5 år er rund som en kugle...

hun får Royal Canin Mini Adult of kun 2/3 af hvad der står hun skal have..
Hun får rigeligt motion i form af gode gåture og leg med "lillebror" (som
også er hund).
Vi leger MEGET på marken hvor der mange gange dagligt er fasaner og harer
der skal jagtes

Jeg har på et tidspunkt sat hende på light foder i cirka 3 måneder, men
ligelidt hjalp det.

Nogen der har forslag til sundt hjemmelavet hundemad jeg kan suplere
tørfoderet med, og måske på den måde få hendes forbrænding lidt op?

Eller bare til et eller andet som kan afhjælpe hendes tykhed?

Lillebror har ingen problemer, og er flot bygget... Og får samme foder!

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 29-01-04 19:11

Hej

Blot til orientering så er "light" foder IKKE slankefoder - jeg har
selv med stor succes givet min hund Eukanuba's veterinær produkt
Restricted Calorie, du er nødt til at søge hjælp hos en dyrlæge der
har den type produkter som er slankefoder, de kan kun købes via
dyrlæger.

Samtidig har jeg givet min hund gulerødder, som han elsker og kun
givet ham hans slankefoder som guf, da de har meget svært ved at tabe
sig hvis de fyldes med andre ting end total slankemad.

Det er jo forskelligt fra hund til hund om de har en høj forbrænding
eller ikke, min hund hører til dem der hurtigt tager på, så ud over
motion er jeg meget opmærksom på hvad han får at spise - andre ejere
kan være hurtige til at fodre ens hund, det "koster" bare på
sidebenene, men efter en streng kur har min hund nu nået hans
idealvægt..

Håber du finder et foder der kan hjælpe din hund ned i vægt, held og
lykke med det.

Mange hilsener

Jeannette Svensson/..asko