Hvilken processor?
Fra : Christian Brun

Dato : 29-01-04 10:02

Jeg skal opgrader/udskifte min Pentium III 1000 mhz, men er noget i
tvivl om processor og bundkort valg!

Mit behov er internet, video behandling DVD brænding! (Ikke spil)

Prismæssigt passer Pentium 4 / 2.6 GHz / 800 MHz / 512KB godt! Men
hvad er alternativet???

Er der nogen der har et bud? Eller henvisning til sammenligninger
mellem AMD og Intel.

Fra : JK

Dato : 29-01-04 11:37

On 29 Jan 2004 01:01:35 -0800, ccb@privat.dk (Christian Brun) wrote:

> [...]
>hvad er alternativet???
>
>Er der nogen der har et bud? Eller henvisning til sammenligninger

Hej

Den har vi jo haft i en anden gruppe !

Det er ikke noget dårligt valg, du har truffet. Men det er under alle
omstændigheder en ordentlig udskrivning, da du også skal have nye ram
(går jeg ud fra, DDR til pentium 3 er sjældent).

Der kommer nye prescot cpu'er om få uger, så der må nok ventes et
lille prisfald på Intel snart.

Men jeg vil dog gøre opmærksom på en spare fidus, som eksisterer med
AMD. Den kræver til gengæld, at du er lidt frisk m.h.t. overclock.
Det er at købe en barton 2500+ til 700 kr. Den er født til fsb333, men
du køber noget pc3200 ram og giver den fsb200.
Dertil skal du have en god køler. Køb f.eks. en thermaltake silent
boost. Afmonter 80 mm blæseren, sæt på en 80/120 fan-adapter og en
pabst 120 mm blæser. På f.eks. solteks nforce2 bundkort er der plads
til en 120 mm blæser.

Du sparer herved ca. en tudse, og får ca. en 3200+ ud af det, hvilket
sådan ca. svarer til en 3.2 Ghz P4.

Jeg kører selv med sådan en 2500+ cpu. 10x221=2.2 GHz kører jeg, og
det performer bedre end en 3200+ med standard-indstilling.

Når du vil lave video-behandling, skal du nok tænke på at få
moderniseret harddisk til det sidste nye og hurtigste.

mvh

John

Fra : Christian Brun

Dato : 30-01-04 16:04

JK <junk@mailzone.com> wrote in message news:<ihnh101fo790uj3m5jgnpbh68p7ju2ppaa@4ax.com>...

> [...]
>
> Når du vil lave video-behandling, skal du nok tænke på at få
> moderniseret harddisk til det sidste nye og hurtigste.

Tak for det! Det gav inspiration til nye overvejelser!