Printe doc og pdf filer
Fra : db

Dato : 28-01-04 23:25

Hi group

Jeg har fået til opgave at skrive en ActiveX komponent (I C++), som skal kunne udskrive nogle doc filer (komponenten downloades og køres, når brugeren går ind på et website). Jeg går ud fra det nemmeste vil være at få word til at udskrive filerne? Men kan jeg skrive programmet sådan at jeg understøtter alle word versioner (måske fra 2000 og op). De sider jeg har læst indtil videre, fortæller hvordan jeg skal loade forskellige filer for hver version af word og at API'et heller ikke er det samme. Men findes der ikke en mere flexsibel og generel måde at bruge word på?

Jeg skal forresten også kunne udskrive pdf filer og brugeren har Acrobat reader installeret. Men hvordan får jeg fat på sådan et ikke-Office pakke program?

Nogle gode råd til en Unix mand i Windows land?

mvh
db

Fra : Bertel Brander

Dato : 29-01-04 19:57

db wrote:
> [...]
>
> Jeg skal forresten også kunne udskrive pdf filer og brugeren har Acrobat reader installeret. Men hvordan får jeg fat på sådan et ikke-Office pakke program?

Jeg vil tro at du kan bruge ShellExecute() til at udskrive word
dokumenter, måske virker den også med Acrobat. Tag et kik på
den her:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/shellcc/platform/shell/reference/functions/shellexecute.asp

/b

Fra : db

Dato : 29-01-04 22:25

On Thu, 29 Jan 2004 19:57:21 +0100
Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> wrote:

> Jeg vil tro at du kan bruge ShellExecute() til at udskrive word
> dokumenter, måske virker den også med Acrobat. Tag et kik på
> [...]

Ok, det ser spændende ud, det vil jeg se lidt på. Takker!

mvh
db