Tabel + Database
Fra : Keld Fuglsang

Dato : 21-04-01 22:07

Hej

Jeg har et problem med mit script her, min Database indeholder 120
bordpladser men scriptet der laver en table hvor man kan trykke på de
individuelle pladser laver tabellen sådan :

118 119 120 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

Dvs at den starter med plads 118

Mvh
kenneth

Fra : Jakob Andersen

Dato : 22-04-01 00:18

"Keld Fuglsang" <keld-fuglsang@mail.dk> wrote
>men scriptet der laver en table hvor man kan trykke på de
> individuelle pladser laver tabellen sådan :
>
> 118 119 120 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
> 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

Prøv at tjekke felttypen i databasen er du sikker på det er int (tal)

--
Jakob Andersen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-04-01 06:48

On Sat, 21 Apr 2001 23:06:40 +0200, "Keld Fuglsang"
<keld-fuglsang@mail.dk> wrote:

>Dvs at den starter med plads 118

Hej Kenneth,
Har du ikke glemt en "ORDER BY" i din SQL-streng? Eller sat en forkert
ORDER BY?

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen
Brønshøj

Fra : Thygesen

Dato : 22-04-01 12:16

"Keld Fuglsang" <keld-fuglsang@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bordpladser men scriptet der laver en table hvor man kan trykke på de
> individuelle pladser laver tabellen sådan :

Det problem kan løses ved at bruge følgende sætning:

strQ = "Select *, String(5-Len(Trim([Hits])),'0')&Trim([Hits]) As Sort From
din_tabel Order By String(5-Len(Trim([Hits])),'0')&Trim([Hits]) DESC"

Du skal selvfølgelig lige erstatte "Hits" med det din kolonne hedder og
"din_tabel" skal erstattes med det din tabel hedder.

Se evt. følgende side:
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&safe=off&ic=1&th=e50f42a9ec28b71e&
seekd=957293899#957293899

Mvh. Christoffer Thygesen