Peter Christensen, skomager i Næstved-områ~
Fra : Bjarne Savkov

Dato : 28-01-04 07:31

Er der nogen der kan hjælpe med oplysninger om en skomager på Sydsjælland?

Jeg ved at Peter Christensen var skomager i omegnen af Næstved og formentlig
død omkring 1950 (+/- 10 år).
Han var gift med en pige der var født Carlsen (fornavn kendes ikke), men hun
er sikkert født omkring 1885 (har en søster, der er født 1880) og er efter
hvad et enkelt familiemedlem kan huske død efter manden.

De fik 6 børn:

Willy Christensen, skomager som faderen, gift med Ellen og levede i omegnen
af Næstved.
Lisbeth Christensen, fik en søn Erik omkring 1926
Magda Christensen
Klara Christensen, skulle være flyttet til Nordsjælland
Carl Christensen
Rosa Christensen, født omkring 1917.

Alle oplysninger, der kan føre mig videre i min søgen efter denne
"skomager"-familie modtages med tak.

Bjarne Savkov

www.savkov.dk

Fra : Bodil Madsen

Dato : 28-01-04 09:04

Har du prøvet at spørge på de lokalhistoriske arkiver i Næstved og Fladså?
find adressen her: www.lokalarkiver.dk
mvh
Bodil Madsen

Fra : Bjarne Savkov

Dato : 28-01-04 21:44

Undskyld jeg glemte selvfølgelig at fortælle, at jeg har prøvet
lokalhistorisk arkiv i Næstved, men ikke i Fladså, så jeg vil selvfølgelig
rette henvendelse til Keld der. Derudover har jeg været på besøg ved
Herlufmagle kirke, da jeg havde en formodning om at de kunne være begravet
der, men uden resultat.

hilsen

Bjarne Savkov