DATA/AUDIO speed
Fra : Karsten Olesen

Dato : 21-04-01 22:08

Hvad er problemet med forskelle i at brænde data eller musik-CD'er ?

jeg har aldrig haft problemer eller forskelle i hastighederne..???

Hvad mener I helt præcist, når i RIPPER fra CD ?
Er det en simpel kopiering eller komprimere i til MP3 i samme arb.gang ?

MVH

Fra : Christian Haugwitz

Dato : 22-04-01 15:42

Hej karsten
Mht at brænde data og musikCD'er kan det forekomme at man kan skrive
dataCD'er uden problemer men man laver bufferunderrun når man kopierer
MusikCD'er.

Det er fordi cdromdrev ikke læser musik ligeså hurtigt som de læser data. Et
20x drev kan ofte kun læse musik med 3x eller 6x hvilket betyder at det ikke
fungerer hvis man skal kopiere on the fly(hvis man brænder med 4x eller 8x).

VH
Christian Haugwitz

Karsten Olesen <gakke@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9bssjb$2u5n$1@news.cybercity.dk...

Fra : Karsten Olesen

Dato : 22-04-01 17:20

"Christian Haugwitz" <christian@haugwitz.net> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> fungerer hvis man skal kopiere on the fly(hvis man brænder med 4x eller

_________________________

Okay..min Asus 40Xmax speed kører heller ikke altid lige hurtig
når jeg brænder, men min buffer i WinOnCd 3.7 er altid fuld og i
værdste fald falder den 3 streger i starten for så igen at være på 100%.

Ofte kører den på fuld speed andre gange kører den mere moderat
og kan knap høres..iøvrigt foregår
alle brændinger aldeles lydløse pånær når CD-rom'en kører
de 40x...

MVH

Fra : René Jensen

Dato : 22-04-01 20:01

Karsten Olesen wrote:
> Hvad er problemet med forskelle i at brænde data eller musik-CD'er ?

Data og musik lagres forskelligt på en CD. Musik CD'ere gemmer nemlig
musik som et slags streaming format, hvilket betyder at når en CD
afspilles i f.eks. en Discman (uden brug af memory-shock o.lign.) at der
forekommer huller i musikken, fordi laser-pickup'en bliver "mister"
orienteringen når man ryster Discman'en.
Fordi musik CD'ere gemmer data i et streamingformat gør det også en del
sværer at lave en digital kopi af CD'en fremfor en data CD med filer.
Hvis du ønsker at konvertere en musik CD til .MP3-filer, skal du bruge
et CD-ROM drev med høj DAE-speed. Generelt vil IDE drev have en lavere
hastighed når der skal konverteres, mens SCSI drev sagtens kan rippe
CD'ere i en langt højere hastighed end IDE drev.

> jeg har aldrig haft problemer eller forskelle i hastighederne..???

Det kommer an på så mange ting, bl.a. din computers processor, RAM,
harddisk og hvad du laver, mens du brænder og hvilket hastighed du
brænder osv.

> Hvad mener I helt præcist, når i RIPPER fra CD ?
> Er det en simpel kopiering eller komprimere i til MP3 i samme arb.gang ?

I de fleste tilfælde er der nok tale om en komprimering fra en musik CD
til .MP3-filer.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"