Bredbånd - de mange kampagnetilbud
Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 27-01-04 22:22

Synes det er meget svært at overskue hva der er af forskellige tilbud på
bredbånd lige nu. Er der nogen der har lavet en oversigt?

Står og skal flytte, så skal samtidig have etableret ny forbindelse, da det
ikke er min egen jeg sidder på nu.

Mine krav:

Min. 512/128
Fast IP
Newsserver med adgang til de binære grupper

Hvad vil være billigst for mig?

/Lars

Fra : S

Dato : 28-01-04 00:44

Lars Bjerregaard skrev news:4016d694$0$29410$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
> Synes det er meget svært at overskue hva der er af forskellige tilbud på
> bredbånd lige nu. Er der nogen der har lavet en oversigt?

Lidt på
http://cybermedie.dk/forum/viewtopic.php?t=33&sid=0c476af4c0af1849f87e242f132aa69a

> [...]
> Min. 512/128
> Fast IP
> Newsserver med adgang til de binære grupper

Hos CyberCity er fast IP standart, hos TDC koster det ekstra.
TDC har lukket for mange binære grupper, herunder danske.

Fra : TBC

Dato : 28-01-04 04:12

"S" <ugyldig@spammail.indvalid> skrev i en meddelelse
> Lars Bjerregaard skrev news:4016d694$0$29410$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
>
> Lidt på

http://cybermedie.dk/forum/viewtopic.php?t=33&sid=0c476af4c0af1849f87e242f132aa69a

De Priser er allerede forældede.

TBC

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-01-04 04:36

S skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Hos CyberCity er fast IP standart, hos TDC koster det ekstra.
> TDC har lukket for mange binære grupper, herunder danske.

Men CC har et filter der fjerner binære indlæg over 128K.

Tiscali har ikke styr på regninger, og efter omtalen en elendig kundeservice.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-01-04 04:40

I news:2839951.GVgXzf8etV@news.milli.dk skrev
Ivar Madsen følgende:

[ ... ]
> Tiscali har ikke styr på regninger,

Det er da blevet væsentligt bedre

> og efter omtalen en elendig kundeservice.

Ikke længere. Den fungerer da fint nu.

http://sda-net.dk/ + http://skabelsen.info/
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : TBC

Dato : 28-01-04 04:52

"Andreas Falck" <andreas.falck@jyde.invalid> skrev i en meddelelse
> I news:2839951.GVgXzf8etV@news.milli.dk skrev
> Ivar Madsen følgende:
>
> [ ... ]
>
> Det er da blevet væsentligt bedre

> Ikke længere. Den fungerer da fint nu.

Det lyder da positivt. Hvis det er tilfældet, så er der imho ikke længere
noget større spøgsmål om hvad der er værd at vælge.

Jeg husker også at deres newsserver kørte eminent godt. Telia's er lidt
sløvere (nogle få sekunder), selv om der er langt op til TDC's helt dovne
newsserver.

TBC

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-01-04 07:10

I news:401731d9$0$6121$d40e179e@nntp01.dk.telia.net skrev
TBC følgende:

[ ... ]
> Det lyder da positivt. Hvis det er tilfældet, så er der imho ikke
> længere noget større spøgsmål om hvad der er værd at vælge.

Jeg skrifter da også tilbage igen til Tiscali nu hvor jeg flytter fra
Kgs. Lyngby til Ravsted

Der nu HAR købt hus i Ravsted, Sønderjylland
Huset kan ses her: http://skrift.dk/hus_ravsted
ER det ikke bare et skønt hus? og så på 177 kvm

Fra : S

Dato : 28-01-04 10:22

Andreas Falck skrev news:2nIRb.353$VR.244@news.get2net.dk
> Der nu HAR købt hus i Ravsted, Sønderjylland
> Huset kan ses her: http://skrift.dk/hus_ravsted
> ER det ikke bare et skønt hus? og så på 177 kvm

Ser godt ud. Inviterer du os så forbi til en debat om gud, julemanden og
månelandinger?

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-01-04 14:17

I news:bv7v0h$1ov6$1@news.cybercity.dk skrev
S følgende:

> Ser godt ud. Inviterer du os så forbi til en debat om gud,
> julemanden og månelandinger?

Skulle en sådan debat fænge din interesse, da vil du da være hjertelig
velkommen. Du kan jo også kigge forbi uden at det nødvendigvis skulle
gælde en sådan debat.

Fra : S

Dato : 28-01-04 17:54

Andreas Falck skrev news:EDORb.1342$nH6.1161@news.get2net.dk
> Skulle en sådan debat fænge din interesse, da vil du da være hjertelig
> velkommen. Du kan jo også kigge forbi uden at det nødvendigvis skulle
> gælde en sådan debat.

Det er da altid godt at diskuterer (hvad folk så end tror på).

Hvornår flytter I, og har du sørget for noget seriøst Internet?

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-01-04 18:13

I news:bv8pfq$2oji$1@news.cybercity.dk skrev
S følgende:

[ ... ]
> Det er da altid godt at diskuterer (hvad folk så end tror på).
>
> Hvornår flytter I,

Den 1. og den 7. februar

> og har du sørget for noget seriøst Internet?

Tiscali 256/256 til 295,- pr måned.

Mojn, - Dres fra Tynne - Der snart skal flytte til Ravsted
--
http://www.synnejysk.dk/
http://www.synnejyskambassade.dk/

Fra : S

Dato : 28-01-04 19:24

Andreas Falck skrev news:74SRb.3173$003.55@news.get2net.dk
> Tiscali 256/256 til 295,- pr måned.

Det kunne jeg ikke klarer mig med.

> http://www.synnejysk.dk/
> http://www.synnejyskambassade.dk/
> http://www.clubfes.subnet.dk/
> http://www.sdanet.dk/ - http://skabelsen.info/

Hvor mange sites har du? Hoster du dem selv? Hvis ja, hvad bruger du (udover
236/256-forbindelsen)?

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-01-04 21:48

I news:bv8uor$2vk1$1@news.cybercity.dk skrev
S følgende:

[ ... ]
> Hvor mange sites har du? Hoster du dem selv? Hvis ja, hvad bruger
> du (udover 236/256-forbindelsen)?

Jeg hoster selv 5 domæner på en for tiden 1024/256 linie, som efter
flytningen bliver en 256/256-linie.

Jeg bruger sambar fra sambar.dk som webserver. Maskinen det ligger på
kører win xp pro dk, 1 GB Ram, 2,4 GHz cpu, 80 GB maxtor harddisk. Og
maskinen er iøvrigt den eneste og samme som jeg bruger til alt andet.

Efter flytningen kommer webserveren til at ligge på sin egen separate
maskine der ikke skal andet end køre web- og mailserver.

Fra : Claus O

Dato : 28-01-04 10:20

"Andreas Falck" <andreas.falck@jyde.invalid> wrote

> Det er da blevet væsentligt bedre

Hvad om du udtalte dig når du har bare 'lidt' erfaring,
med det *væsentligt bedre* bogholderi?
(meget firkantet for at du ikke misforstår:
FØRST EFTER DU ER FLYTTET
OG HAR FÅET NOGLE FAKTURAER)

Nedenstående udtalelser af A.F. viser hvilken
troværlighed man skal tillægge ovenstående:

> Tiscali er som en Skoda..ikke til at komme af med..!!
Andreas Falck: Tiscali er værre end en Skode!

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=w1dRa.18956%24Kb2.1050785%40news010.worldonline.dk

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=XYAOa.14773%24Kb2.705936%40news010.worldonline.dk

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=NuMvb.6090%24HB5.614%40news.get2net.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-01-04 14:22

I news:29LRb.749$F13.37@news.get2net.dk skrev
Claus O følgende:

> Hvad om du udtalte dig når du har bare 'lidt' erfaring,
> med det *væsentligt bedre* bogholderi?
> (meget firkantet for at du ikke misforstår:
> FØRST EFTER DU ER FLYTTET
> OG HAR FÅET NOGLE FAKTURAER)

Alt rod der var i min konto er blevet ryddet op. Min søn har Tiscali
som udbyder, og der er ingen problemer. Jeg har mange bekendte der
stadig er kunder hos Tiscali og har været det helt fra starten, også
dengang de hed noget andet og var ejet af nogle andre.

> Nedenstående udtalelser af A.F. viser hvilken
> troværlighed man skal tillægge ovenstående:

Så jo, jeg har faktisk erfaring med den forbedrede linie i deres
bogholderi, både direkte og indirekte. Derfor kan jeg også med god
samvittighed stå ved mine udtalelser.

En ting er at de på et tidspunkt behandlede mig utroligt dårligt og
direkte inkompetent, men det gør jo ikke at jeg skal være gal og sur i
al evighed, når det nu viser sig at der vitterligt er sket enormt
store forandringer til det bedre.

Men den slags fatter og forstår du måske slet ikke, kan jeg næsten
konkludere ud fra din måde at agere på.

Fra : TBC

Dato : 28-01-04 04:45

"Lars Bjerregaard" <larsb@softhome.net> skrev i en meddelelse

> Mine krav:
>
> Min. 512/128
> Fast IP
> Newsserver med adgang til de binære grupper
>
> Hvad vil være billigst for mig?

Lige nu vil det billigste være 512/128 til 295 kr/md hos Tiscali (Kampagne
tilbud lige nu, mener sidste tilmelding faktisk er i dag d 28?), prisen
gælder fremover hvis man opretter inden for kampagne perioden

2048/128 fåes til 680 kr.

Generelt er billedet det at Tiscali er billigst, fulgt af Tele2 og dernæst
TDC sammen med Cybercity.

Jeg har selv tidligere haft Tiscali's ADSL, og produktet selv er generelt
teknisk upåklageligt. Værre var/er det med kundeservice som er sløv, plus at
man lige skal tjekke op på om ens opsigelse når den tid kommer, nu også er
registreret. Tele2 har jeg ikke selv prøvet, men klagerne man hører går på
lidt af det samme som man hører fra Tele2 og Telia (jeg har aldrig selv
brugt deres kundeservice). TDC og Cybercity lader generelt ikke til at have
samme administrative problemer omkring kundebetjening. Så du må gøre op med
dig selv om du vil have bedre kundeservice med i prisen, eller spare penge
hvis du alligevel nemmere kan klare det meste selv.

Den eneste grund til at jeg skiftede fra Tiscali var at Telia pludseligt
havde et bedre tilbud på 2 Mbit, hvilket de stadig har for eksisterende
kunder (nyoprettelser er indstillet)

Du skal dog være opmærksom på at Tiscali har fået en "fair use" politik hvis
du vælger dem grundet prisen. Den betyder i praksis de kan opsige dig hvis
du f.eks downloader konstant og uhæmmet meget i flere måneder i træk, og som
sådan er en meget indtægtsnegativ kunde. Ikke just noget der tæller på plus
siden, i den i forvejen til kunderne belastede "regnskabsbog".

Hvis Telia ikke fortsat var billigst, ville jeg dog selv vælge Tiscali, og
det vil jeg sikkert få på puklen for her i gruppen. Men jeg har været der
før, og ved hvad det gælder ...Personligt ser jeg ingen grund til at være
bange for dem, med mindre man selv er meget ubehjælpsom ud i at konfigurere
sin forbindelse efter en skriflig vejledning, eller klare et par samtaler
med en sløv kundeservice som ellers burde være overflødige i forbindelse med
skriftlig opsigelse.

Det kundeservice sikre er TDC og til dels Cybercity, det billige er Tele2,
og især Tiscali.

TBC

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-01-04 07:12

I news:4017300d$0$6121$d40e179e@nntp01.dk.telia.net skrev
TBC følgende:

[ ... ]
> Du skal dog være opmærksom på at Tiscali har fået en "fair use"
> politik

Den er helt droppet igen. Alle kunder har fået en mail om dette.

Fra : TBC

Dato : 28-01-04 19:36

On Wed, 28 Jan 2004 07:12:00 +0100, "Andreas Falck"
> [...]

>TBC følgende:
>
>[ ... ]
>
>Den er helt droppet igen. Alle kunder har fået en mail om dette.

Det manglede da også bare. Det var i hvertfald ikke behjælpeligt for
Tiscali's i forvejen belastede image.

TBC

Fra : Kevin Simpson

Dato : 28-01-04 09:00

Fair Use Politiken er droppet

Se mail..

Kære kunde

I midten af januar 2004 varslede vi en Fair Use Politik,
afsnit 18 i de generelle betingelser, til ikrafttræden
den 15. februar 2004. Vi har efter varslingen forstået,
at Fair Use Politikken ikke har været tilstrækkelig specifik,
og således har dannet grundlag for en række misforståelser
blandt vore kunder. Dette beklager vi og meddeler hermed,
at den varslede Fair Use Politik bortfalder, og således
ikke træder i kraft pr. 15. februar 2004.

Vi beklager den ulejlighed ovenstående måtte have medført,
og ønsker dig fortsat god fornøjelse på nettet.

Med venlig hilsen
Tiscali A/S

Bemærk: Denne e-mail er sendt fra en adresse, der ikke
modtages svar til. Besvar derfor venligst ikke denne
meddelelse, men besøg i stedet <http://www.tiscali.dk/contact/>,
hvis du ønsker at kontakte os.

Fra : S

Dato : 28-01-04 10:35

Kevin Simpson skrev news:9_JRb.79944$jf4.5145974@news000.worldonline.dk
> Fair Use Politiken er droppet

Alene at det har været luftet offentligt gør mig lettere nervøs, men nu har
de slet ikke en linie jeg kan bruge (prishindring). Skrækkeligt at ville
begrænse forbruget.

Fra : Kevin Simpson

Dato : 28-01-04 09:01

Deres Fair Use Politik er droppet..

Se nedenstående mail

Mvh Kevin

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 28-01-04 11:51

Hej...

Tak for forslagene. Hvis jeg vælger Tiscali bliver jeg nu nok nødt til at
vælge deres erhvervsprodukt. Det ser ikke ud til der er fast IP på deres 295
kr. tilbud. Så bliver prisen 320 kr. pr. måned. Så vil jeg gerne give 29 kr.
ekstra for 1024 som de har tilbud på hos StruerNet. På min central er der
nemlig også er mulighed for dette. Der kan jeg få en 1024/128 for 349 kr. om
måneden. Det er med fast IP, men de har ingen newsserver. Hvis jeg nu vælger
StruerNet vil jeg så fra den linie kunne logge på den TDC newsserver jeg
bruger nu hvis jeg har kundenr./password fra mit nuværende abb. (TDC
bredbånd - forbindelse vil forblive aktiv, jeg flytter blot fra den bygning
linien er i)

Ellers nogen erfaringer med StruerNet?

/Lars

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-01-04 12:02

> [...]

>bruger nu hvis jeg har kundenr./password fra mit nuværende abb. (TDC
>bredbånd - forbindelse vil forblive aktiv, jeg flytter blot fra den bygning

Nej, der bliver ikke brugt kundenr/password for at logge på
newsserverne hos de danske udbydere.

Man kan kun logge på når man er opkoblet gennem dem, så det er
ipadressen, der bliver tjekket.
--
Knud

Fra : TBC

Dato : 28-01-04 19:39

On Wed, 28 Jan 2004 11:51:03 +0100, "Lars Bjerregaard"
<larsb@softhome.net> wrote:

> [...]
>bruger nu hvis jeg har kundenr./password fra mit nuværende abb. (TDC
>bredbånd - forbindelse vil forblive aktiv, jeg flytter blot fra den bygning

Jeg formoder man vil kunne få adgang til de danske nyhedsservere
igennem Sunsite også med struernet ?

Ellers er der Google's adgang til nyhedsgrupperne, selv om den er
meget langsomt opdateret.

TBC

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-01-04 20:14

TBC <-sutmin@2night.dk> skrev :

>Jeg formoder man vil kunne få adgang til de danske nyhedsservere
>igennem Sunsite også med struernet ?

Ja, tekstrupper og ellers, så godt som alle tekstgrupper på
news.individual.net
<http://news.individual.net/>

Du skal registreres (gratis) for at kunne poste.
--
Knud

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 28-01-04 23:54

> Ja, tekstrupper og ellers, så godt som alle tekstgrupper på
> news.individual.net
> <http://news.individual.net/>

Nu var mit krav at jeg skal have adgang til de binære grupper, så det
hjælper ikke med sunsite eller individual.net

/Lars

Fra : MrBonus

Dato : 01-02-04 22:30

Det billigste du kan få lige nu hvis det skal være 512/128 er hos
tiscali til 295 kr www.tiscali.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Selcuk Kömürcü

Dato : 12-02-04 11:34

Men der er INGEN fast IP hos Tiscali til de 295 kr/pr. mnd.. Der skal du
have ADSLPlus som er noget dyrere.

Fra : Lars Christensen

Dato : 12-02-04 12:18

On Thu, 12 Feb 2004 11:33:53 +0100, "Selcuk Kömürcü"
<isl29784nospam@tiscali.dk> wrote:

>Men der er INGEN fast IP hos Tiscali til de 295 kr/pr. mnd.. Der skal du
>have ADSLPlus som er noget dyrere.

Jeg har skiftet til Bredbånd fra Bredbånd Plus. Jeg har stadigvæk den
samme IP adresse som jeg havde før. Men den kan jo skifte lige
pludslig.

--
Lars C