Bedste Bundkort til P4 3,0 ghz 800 fsb
Fra : Daywalker666

Dato : 27-01-04 20:32

Hvad for et skal jeg vælge?

Skal jo lige overclokkes lidt hehe!!!

ring med at der skal nogen pc 4000 ram i (dual)

Hilsen Daywalker666

Fra : "

Dato : 29-01-04 01:47

FEDEST!

Her er dit svar:

ABIT !!!! <- Jeg køber ALTID selv ABIT da jeg ved af både egne og andre's
OC - erfaringer at netop dette bundbrædt er et klippestabilt mob når det
kommer til OC'ing. Det er et af verden's bedste og mest stabile kort! Jeg
har selv IC7-G MAX II + BD7 + IS7-E, og de er alle OC'et og kører
klippestabilt.

Så køb ABIT, ASUS skoder alt for vildt når det kommer til OC'ing, det har
jeg op til flere gange erfaret fra mig selv og vil aldrig nogensinde
anbefale dette skodkort til folk fer går i tankerne om at overclocke sit
brædt, ALDRIG! Det er alt for ustabilt og fryser fast fra tid til anden, men
okay, det kører godt som "standard". :-/

Held og Lykke...

Mvh.

John.

Fra : Jens 4684

Dato : 30-01-04 15:12

> [...]
men
> okay, det kører godt som "standard". :-/

Tjahh nu skal jeg holde mig fra at svine nogle bundbræt mærker til!
men jeg har den modsatte erfaring af hvad <- John -> har!
Mit P4P800 køre fint nu på 5 måned med en P4 2600@3620,
( http://www.toksvaerd.lir.dk/P4oc/p4oc.htm )
og har ikke haft nogle problemmer endnu!
Så i mit tilfælde køber jeg bundbræt af samme mærke igen næste gang også!

Jeg vil også sige Held og Lykke.

--
Best Regards
Jens

<snip>
Videnskaben har bevist at månen fjerner sig 3,6m fra jorden hvert år.
Dvs. at for 85 mil. år siden var månen 4 meter over jorden.
Det forklarer hvorfor dinosaurerne uddøde.... ihvertfald de højeste af dem.
<snip>

Fra : Allan / Kolding

Dato : 30-01-04 23:20

Så længe Abit ikke kan finde ud af at lave 875 kort med
ICH5-R chip, så ville jeg vælge et andet bundkort.
Alle Abit´s 875 bundkort er med ICH5 chip.

Jeg har læst at denne chip ( ICH5 ) ikke understøtter flere ting.
Bl.a. Extreme cpuér i en raidfunktion.
Om det er rigtigt ved jeg ikke.

Men der er ikke tvivl om at ICH5-R er en nyere chip.
Eks. så har Asus P4C800 E Deluxe har dette chipsæt.
Men også P4P800 har også ICH5-R chippen, dog med en
865 chip. ( Forøvrigt et kanon kort til prisen ).
Har et selv i min resv. maskine.

Jeg har stor respekt for Abit, og kunne aldrig finde på at svine
nogen til, men oven over har jeg bevist at Abit kører med
gamle chipsæt i deres 875 kort.
Derimod har de ICH5-R i deres 865 kort ?? Lidt mærkligt.

Allan / Kolding

KLIP