Stinkende anus...
Fra : [7400] René

Dato : 27-01-04 17:57

Hej Ng...

Ja ved det er en iøjenfaldende overskrift... men ikke desto mindre det der
er problemet..

Vores killing er nu 18 uger og en renlig her kun skidt een gang i "dynerne".
Men ikke desto mindre rensder den konstant rundt med en "fugtig" totalt
stinkende anus og dupper den overalt hvor den kommer...
Det er faktisk så ubehageligt at man mister lysten til at snakke og kæle med
den...

Tidligere har jeg aldrig ved mine tidligere katte observeret den ulækre
tendens..

Hvad går galt... Dens føde er efter sigende ok.. tørføder den kan tage af
hele tiden og 2 x en lille portion dåsemad (morgen/aften)
det er ikke det dyreste mærke.. Wiskas el lign... med det plejer ikke at
være et problem..

Hvad gør vi , kan katten lære at vaske sig, "tørre numsen" efter afsluttet
afførings-aflevering... ? eller...?

--

Rene
/ Herning

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 27-01-04 18:08

"[7400] René" <do_not_reply_to_this_email_adress@thanx.com> skrev i en
meddelelse news:bv65ee$2vko$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> være et problem..
>
> Hvad gør vi , kan katten lære at vaske sig, "tørre numsen" efter afsluttet

Måske er katten syg. Eller også skal den bare have tømt sine analkirtler.
Syntes du skal ringe til din dyrlæge.

Linda

Fra : Ida

Dato : 27-01-04 18:11

--
> [...]
> være et problem..
>
> Hvad gør vi , kan katten lære at vaske sig, "tørre numsen" efter afsluttet

Hej Rene *s*

Hvilken slags tørfoder får katten ? Hvad sker hvis den ikke får sine daglige
portioner dåsemad ?
Har den fået ormekur ? Tager den ordentligt på og har I haft den til
sundhedstjek hos dyrlægen, da I fik den hjem ?
Hvordan er den vokset op .. inde/ude osv. ?

Så har vi lidt at arbejde ud fra, for der kan være umindeligt mange årsager
til, at katten ikke kan få gjort sig ordentlig ren *s*

Ida

CorkyCoon
www.corkycoon.dk

Fra : [7400] René

Dato : 27-01-04 18:23

Ok lige nogen flere detaljer...
Det er en almindelig gårdkat.. krydsning. mellem... ja hvad ved jeg..
grastribet korthåret.

Vi gav det symbolske kr 100,- for at ejeren skulle sikre sig at den ikke gik
til slange foder..

Det er ikke hensigten at den skal være en "dyr" kat at have, og jeg vil på
sigt også som jeg har gjort ved mine tidligere katte
give den som supplerende kost, kød og fraskær, køkkenaffald , som den kan
lide og kan spise ud over de mus den selv kan fange.
men dette venter jeg med indtil den er omkring ½ år. (den går endnu ikke ud,
udover nor jeg er ude med skraldespanden og hurtigt ind igen)

> Hvilken slags tørfoder får katten ?
Den bedste fuldfoderblanding fra Kvickly,,, 2,5 kg 16 kr..

Hvad sker hvis den ikke får sine daglige
> portioner dåsemad ?
Hmm.. ikke prøvet men det er et forsøg værd..

> Har den fået ormekur ?
Den fik ormekur som 10 ugers.. killing

Tager den ordentligt på
Ja den tager fint på .. vokser pænt til...

>og har I haft den til sundhedstjek hos dyrlægen, da I fik den hjem ?
Nej det skulle vel ikke være nødvendig at fyre 500,- kr af til det ... ?

> Hvordan er den vokset op .. inde/ude osv. ?
Den er vokset op med moderen og en storebror samt sine 7 søskende fra samme
kuld, inden døre.

Mener dog ikke en kat på 18 uger kan have anal kirtelproblemer.. ? eller ..?

--

Rene
/ Herning

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 27-01-04 18:43

KLIP
> Nej det skulle vel ikke være nødvendig at fyre 500,- kr af til det ... ?

Jo Rene, når man har taget en kat til sig, må man tage de udgifter der
følger med, uanset HVAD katten skal "bruges" til

KLIP

<Mener dog ikke en kat på 18 uger kan have anal kirtelproblemer.. ? eller
...?

Det kan den sagtens, det har ikke noget med alderen at gøre. Teddy har fået
sine tømt et par gange

Linda

Fra : Lene Hansen

Dato : 27-01-04 21:05

Jeg vil nu alligevel råde dig til at gå til dyrlægen, måske ikke
nødvendigvis med katten hvis den ikke virker syg, MEN du skal få noget
ordentlig foder i et godt stykke tid, noget der er godt for små sarte
missemaver. Du kan få noget specielt egnet til dårlige maver og du kan
derudover få nogle mælkesyrebakterier til at komme i dens mad. Og jo,
foderet fra dyrlægen er ikke det billigste, men får katten det, så er jeg
sikker på at maven hurtigt går i orden hvis det da er fordi den har tynd
mave. Og måske er det nødvendigt med endnu en ormekur. Har den lopper?
Lopper giver orm.
Når du nu alligevel er hos dyrlægen og købe mad!!!.... så få lige en snak
med ham om problemet, det koster vel ikke noget. Men ellers så er jeg nu af
den mening, at anskaffer man sig dyr, så må man regne med udgifter på
ordentlig mad, og dyrlæge hvis det er nødvendigt. Du går formentlig også til
lægen og tandlægen når det er nødvendigt, men katten er afhængig af at DU
som er dens ejer sørger for at den får den hjælp, kost, pleje og omsorg som
den har krav på.
Jeg undres til stadighed over alt det mange mennesker i dag bruger penge på,
af materille goder, men mange stejler når de skal give penge til en dyrlæge
eller ordentlig foder. Hvorfor har "man" den indstilling at et dyr skulle
det ikke være nødvendigt at bruge penge på.

Skal den kastreres/steriliseres og øremærkes?

Lene

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 27-01-04 21:21

In article <bv66v6$31ei$1@news.cybercity.dk>, [7400] René
<do_not_reply_to_this_email_adress@thanx.com> wrote:

> [...]
> udover nor jeg er ude med skraldespanden og hurtigt ind igen)

> Den bedste fuldfoderblanding fra Kvickly,,, 2,5 kg 16 kr..

Hm... der er flere gange blevet lavet udregninger (du kan prøve at lede
i de gamle tråde) der viser, at det "dyre" foder fra dyrlægen /
dyrehandleren faktisk er billigere i brug - fordi der skal langt mindre
til før katten er mæt. Dertil kommer, at du får en mere sund kat -
sådan generelt - så i den sidste ende sparer du måske et par dyre
dyrlægeregninger.
I øvrigt kunne det med maven måske skyldes foderet? Det er vist
almindelig kendt at f.eks. Whiskas er lidt barsk ved maven (det var det
første vi fik at vide hos dyrlægen i sin tid, da vi kom til første
vaccination)

> Nej det skulle vel ikke være nødvendig at fyre 500,- kr af til det ... ?

Se der er vi så uenige. Hellere tage eventuelle problemer i opløbet.
For hvis katten først bliver syg, _skal_ du tage den til dyrlæge
(ifølge dyreværnsloven) Og det kan hurtigt blive meget dyrere - hvis vi
absolut skal tale penge. Jeg synes personligt også det er rarest at
vide at mislingen er sund og rask.. Hvis den skal være udekat er det
også vigtigt at den bliver vaccineret - især mens den er ung.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 27-01-04 23:12

Ann Rudbeck <webmaster@fjernsiamis.com> writes:

> [...]
> til før katten er mæt. Dertil kommer, at du får en mere sund kat -
> sådan generelt - så i den sidste ende sparer du måske et par dyre

Skubber lige en ikke så gammel anekdote ind her.

Da jeg/vi var på juleferie hos en god ven som tilfældigvis har "lidt"
problemer med at forstå at god mad er billigere i det lange løb, måtte
han sande at jeg havde ret "igen..."

Han havde købt en 5 kgs pose brekkies, som vist kostede i omegnen af
100 kr eller så. Men katten ville ikke spise det og begyndte at hænge
noget med mulen efter et par dage. Så "tvang" jeg ham med katten til
dyrlægen som tjekkede i ender og kanter og endte med at udskrive
synolox og panacur til katten. Ialt ca 800 kr incl piller og alt.

Jeg skulle alligevel hen til en dyrehandler og finde nogle
misbamseguffer og købte i den anledning noget hills adult med, det
blev så hældt op i en skål ved siden af det brekkies som stod i
forvejen. Vips katten hen og gumle i sig, for det kunne da spises i
modsætning til det andet

Hvis han nu havde hørt efter hvad jeg gentagne gange havde sagt til
ham, var han sluppet med at skulle betale 149 kr for en pose hills,
katten havde ikke skullet til dyrlægen og han havde sparet de ca 800
kr + de ca 100 for brekkies posen...

Hvis du fodrer med fx hills skal du regne med at det koster i omegnen
af 1.75 - 2 kr om dagen pr kat. Til gengæld får du en sundere/gladere
kat som har det godt.

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 27-01-04 23:21

In article <m3oesp9h3c.fsf@henrik.misbamsen>, Henrik Pedersen