Lyddæmpning
Fra : Torben Abildgaard

Dato : 21-04-01 21:36

Har et par blæserkølede athlonmaskiner og er ikke meget for
at gå vandvejen, selvom effekten er enorm.

Ville det være muligt at bygge et foret skab til
datamaterne - eller vil det forringe luftcirkulationen så
meget, at skidtet får "solstik"?

vh/Torben

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-04-01 22:29

Torben Abildgaard skrev...

>Ville det være muligt at bygge et foret skab til
>datamaterne - eller vil det forringe luftcirkulationen så
>meget, at skidtet får "solstik"?

jeg ved der sidder mindst en i dk.edb.hardware.overclocking der har
erfaringer med netop sådan et projekt, så prøv der.

Du kunne også tage et kig på FAQ'en i min signatur, der står lidt der
måske kan afhjælpe dine problemer uden for meget besvær.

--
kent - Overclocking FAQ:
www.oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 22-04-01 11:37

"Torben Abildgaard" <pialykke@get2net.dk> wrote in message
> [...]
>
> Ville det være muligt at bygge et foret skab til
> datamaterne - eller vil det forringe luftcirkulationen så

Jeg har lavet det stunt med min server og den bliver kun 2-3grader varmere
end hvis den bare stod i det fri.
Der sidder så heller ikke besynderligt meget hardware i den, men jeg har
lavet 2*80mm ventilations huller hvor der så sidder en mølle i det ene af
dem der kører på 5volt.
Det virker uhyre godt og den siger ikke det kvidder nu (nattesøvnen er redet
;))

/Dennis

Fra : Torben Abildgaard

Dato : 22-04-01 19:50