Mærkelig kat :-)
Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 27-01-04 17:02

Teddy er delme da den mest mærkelige kat.
Jeg har lige givet kaninen dens daglige portion rosiner (en 10-12 stykker)
og taber et par stykker på gulvet. Teddy fræser hen for at se hvad det er og
æder dem så. Hm hm, det var nok en smutter tænkte jeg så jeg giver ham en
mere. Den ryger sq også ned. Godt nok spiser katte mange mærkelige ting, men
rosiner.
Og lige nu er han ved at drive mig til vanvid med hans underlige adfærd. Man
spæner op ovenpå og sætter sig til at vræle udenfor soveværelsesdøren, SELV
om jeg sidder nedenunder og galer på ham. Nej nej nej.

Linda

Fra : Hrönn Samsonardóttir

Dato : 27-01-04 18:54

> Linda Hedegaard Jensen skrev:
>
> Jeg har lige givet kaninen dens daglige portion rosiner (en 10-12 stykker)

Hej Linda !
Hvilken kaninrace har du og hvor har du hørt at den skal ha´ (må få )
rosiner ? Jeg har 6 dværgvædder kaniner og har læst mange bøger om bl.
a. fodring af dem men jeg har aldrig hørt om at de spiser rosiner.......
til gengæld får mine to chinchillaer to rosiner hver om aftenen.

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 27-01-04 19:21

"Hrönn Samsonardóttir" <bamseKATTE@BAKKEcool.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> a. fodring af dem men jeg har aldrig hørt om at de spiser rosiner.......
> til gengæld får mine to chinchillaer to rosiner hver om aftenen.

Min kanin er af ukendt race men utrolig sød og kælen. Det er ikke noget
jeg har hørt eller læst, det er bare noget jeg gør og den har aldrig været
syg af det. Den får også Marie kiks hvilket den er ENORM glad for. Den får
meget forskelligt og har aldrig været syg, altså dårlig mave og sårn

Linda

Fra : Kate

Dato : 27-01-04 23:35

Hrönn Samsonardóttir <bamseKATTE@BAKKEcool.dk> wrote in

> Jeg har 6 dværgvædder kaniner og har læst mange bøger om bl.
> a. fodring af dem men jeg har aldrig hørt om at de spiser
> rosiner.......

Min dværgvædder Joey får også med mellemrum rosiner. Han er ikke lige
så vild med dem som hans makker, Carl, var, men han får dem alligevel i
begrænsede mængder fordi jeg har fået af vide af den amerikanske
kaningruppe at man ikke skal give dem for mang pga sukkeret.

Om kattene så kan blive syg af kaninpiller, det melder historien ikke
noget om, men Mows trives da godt på dem

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Hrönn Samsonardóttir

Dato : 28-01-04 08:46

> Kate skrev:

> Om kattene så kan blive syg af kaninpiller, det melder historien ikke
> noget om, men Mows trives da godt på dem

Jeg kom lige i tanke om at Tarzan er vild med chinchillapiller af mærket
''life key'' (tror jeg de hedder), desværre var chinsene ikke lige så
vilde med dem så jeg køber dem ikke igen medmindre at der ikke er
andet.......det skulle lige være hvis jeg købte en pakke til Tarzan

Fra : Kate

Dato : 27-01-04 23:32

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> wrote in

> Teddy fræser hen for at se hvad det er og
> æder dem så. Hm hm, det var nok en smutter tænkte jeg så jeg giver
> ham en mere. Den ryger sq også ned. Godt nok spiser katte mange
> mærkelige ting, men rosiner.

Tjaee, Mowgli spiser kaninpiller. Han kravler helt ind i buret og æder
af Joeys skål. Flere gange har kaninen siddet udenfor buret og ventet
på at kunne komme derind. Enten ligger Lante og snorker derinde eller
også æder Mows hans mad. Man kan dog ikke se det på Joey, han er mere
end almindeligt godt i stand

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-04 09:44

Kate skrev i <news:4016e6f4$0$30073$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,>:

> [...]
>
> Tjaee, Mowgli spiser kaninpiller. Han kravler helt ind i buret og æder
> af Joeys skål. Flere gange har kaninen siddet udenfor buret og ventet

Mimi er begyndt at hugge kaninens salat og i går kastede hun sig
over mine rester efter aftensmaden - først salaten og så et par
bidder kyllingebryst

--
Mange hilsner
Lotte M - http://www.lotte-m.dk

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 28-01-04 00:12

Linda Hedegaard Jensen skrev i en meddelelse...

> [...]
> mere. Den ryger sq også ned. Godt nok spiser katte mange mærkelige ting,

Jeg gav lige efter for Devi efter et kvarters tiggeri. Og jo, det var
rosinæsken på sofabordet hun fik øje på - og hun spiser alle dem hun kan få
fat i når den er åbnet. Men allerhelst håndfodret en af gangen. Jeg tænkte
også skøre kræ, første gang hun gjorde det, især fordi hun overhovedet ikke
vil røre sådan noget som råt kød og rejer. Men rosiner - se, dem sætter
frøkenen stor pris på. Især de lidt bløde som man rigtigt skal smaske længe
på for at få tygget igennem

Mvh Tina - og rosinmissen Devi
--
www.1001kat.dk