MYSQL: SQL prob..
Fra : Kristian Borghus Nie~

Dato : 27-01-04 16:39

Hej

Jeg har en tabel med forskellige felter hvor en af dem er dato i formatet
datetime.....
og man kun skal have dem vist hvor datoen starter med xxxx-xx altså år og
måned i distinct altså uden dubletter... kan dette lade sig gøre? Jeg synes
jeg har prøvet lidt forskelligt..

Nogen der kan hjælpe lidt?

På forhånd tak.

/Kristian Borghus Nielsen

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 27-01-04 20:12

Kristian Borghus Nielsen wrote:
> [...]
> år og måned i distinct altså uden dubletter... kan dette lade sig
> gøre? Jeg synes jeg har prøvet lidt forskelligt..

http://www.mysql.com/doc/en/Date_and_time_functions.html

Kig efter date_format-funktionen, der konverterer en dato til
tekststreng - tilsyneladende efter samme principper som
date-funktionen i unix.

--
Kristian Damm Jensen
damm (at) ofir (dot) dk