Hoste egen ASP side med Acces? Hvad behøve~
Fra : Emil Elgaard

Dato : 27-01-04 15:56

Mit webhotel understøtter ikke Acces, men dem jeg laver det har.
Men for at jeg kan se hvad jeg har lavet jeg bare hoste det selv.

Men hvilke ting skal jeg bruge og hvor kan jeg downloade dem? Det
er vel noget fra microsoft??+

På forhånd tak
(Jeg har win xp)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : SpookiePower

Dato : 27-01-04 17:04

Du kan bla bruge IIS til at afvikle asp, så du kan
teste dine hjemmesider på din egen computer. Det er en
komponent som skal installeres fra din winXP cd, og
forresten så ligger den kun på winXPpro.

Fra : Thomas Due

Dato : 28-01-04 10:18

SpookiePower wrote:

> Du kan bla bruge IIS til at afvikle asp, så du kan
> teste dine hjemmesider på din egen computer. Det er en
> komponent som skal installeres fra din winXP cd, og
> forresten så ligger den kun på winXPpro.

Helt nøjagtigt er IIS tilgængelig i følgende versioner af Windows:
Windows NT 4.0 (IIS 4.0) Workstation og opefter
Windows 2000 (IIS 5.0) Professional og opefter
Windows XP (IIS 5.1) Professional og opefter
Windows 2003 Server (IIS 6.0)

Du har opså en webserver i bl.a. Windows 98 (PWS), men den er ikke
velegnet til ret meget andet end test og udvikling.

Er du kun i besiddelse af f.eks. en Windows XP Home edition kan du også
anvende Apache webserver med en ASP udvidelse. Der er adskillige
tilgængelige og hvor godt de virker tør jeg ikke udtale mig om. Du skal
nok søge på apache.org for at finde nogle bud på asp udvidelser.

--
Thomas Due
Software Developer