Blaser R93 Uheld i tyskland
Fra : \( STAR \)

Dato : 27-01-04 14:45

Jeg har lige været inde på den tyske jagt side ..Wild und Hund,,og der kunne
jeg se at der havde været endnu et uheld med Blaser R93 ...det var en 300
Weatherby Magnum hvor patronen exploderede eller lign og jægeren fik låsen i
hovedet hvorved den fortsatte ind under øjet og ud igennem kæbebenet.

Jeg skyder selv med den omtalte model og kunne godt tænke mig at vide om der
er andre der har erfaringer med uheld herhjemme eller i udlandet .

Claus Nielsen

Fra : Karsten soelberg

Dato : 28-01-04 10:36

jeg mener og have hørt at blaser fabrikken har kaldt deres r93 tilbage
http://www.blaser.de/r93check/index.html

Fra : Michael Frandsen

Dato : 28-01-04 11:43

der står en del om uheldet på netnatur.dk under våben debat

Michael Frandsen
slet SUPER fra min mail adresse

Fra : Michael Frandsen

Dato : 28-01-04 11:44

havde lige glemt et link, men her er det
http://www.avancez.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=720&sid=e127ffcf2c5664d4af1c35cbce0fc1d6

Fra : Mads

Dato : 28-01-04 11:48

Det er korrekt men det gælder check af det stål aftrækkeren en lavet af
hvor de havde fået et fejl levereance.

Det har ikke meget med det omtalte uheld at gøre !

/Mads

Fra : \( STAR \)

Dato : 28-01-04 14:59

Jeg må sige at der er mange inde på siden i Netnatur der er meget skeptiske
og kritisere Blaser meget , jeg forstår ikke hvordan en riffel der sælger så
godt ( 100.000 stk ) på 10.år skulle være så dårlig.
Jeg var i 2002 , 6mdr som skytteassistent i skotland og brugte kun min
Offroad i 243win , og den har aldrig fejlet om det var øsregnvejr eller
frost og sne igennem græs og lyng ..op ad klipper ned af skrænter , den har
virket hvergang og er kommet ind på bagsædet af landroveren , og kikkerten
har altid passet efter at blevet afmonteret og påmonteret i blaser's
saddelmontage ....men nå det kan jo være der opstår problemer engang i
fremtiden ,,,jeg tror det ikke så var de kommet..og jeg er nu meget glad for
min .

venligst ..claus nielsen

Fra : Lars Haugaard

Dato : 29-01-04 06:27

Der var jo mange som fra starten på Blaser havde tvivl om netop låsens
egenskaber, på trods af at konstruktionen jo egentlig ikke var ny, snarere
genopdaget. Mange påpegede jo netop dengang, at manglen på egentlige
låseknaster ville være en potentiel kilde til ulykker med tiden. Det er vel
derfor "vand på deres mølle" at der nu er sket et uheld der tilsyneladende
har et og andet med låsen at gøre. Hvor meget og hvordan låsen er involveret
i uheldet syntes jeg nu ikke fremgår helt tydeligt endnu.

Bedste hilsner

Lars Haugaard.
(som også er glad for sin Offroad )
www.haugaard.org