Udvikling af skolen - eller skoleudvikling
Fra : NLS

Dato : 27-01-04 14:18

Hej med jer

Et lille opråb:

Er der nogen der kender eksempler på skoleudvikling - læs: proces hvor man
søger en fælles platform for faglig og pædagogisk progression, uden at dette
tager udgangspunkt i en organisationsudviklings / managment model ?
Navne, indhold, henvisninger er velkomment.

MKH
Jacob

Fra : Carsten

Dato : 27-01-04 18:26

Hej Jacob

På DPU findes en afdeling for skoleudvikling, så vidt jeg husker hedder den
CLUE. Afdelingens medarbejdere har bl.a medvirket ved et
skoleudviklingsprojekt i Hvidovre Kommune. Med i centret er bl.a. Leif Moos.

Omdrejningspunktet for centrets 'udviklings-koncept' er fælles valg af
udviklingsområder gennem en fælles værdi-afklaring.

Jeg ville kontakte dem, og høre nærmere.

Hilsen

Carsten

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 27-01-04 18:36

"NLS" <jhgty@dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tager udgangspunkt i en organisationsudviklings / managment model ?
> Navne, indhold, henvisninger er velkomment.

Prøv f.eks.: "Kommunal Skoleudvikling i Danmark"
af Johnny Thomassen og Leif Moos. Danmarks Lærerhøjskole, 1999

eller:

http://www.ruc.dk/inst10/om_inst10/personale/VIP/ki/

hvor der findes en publikationsliste fra bemeldte herre (professor i
pædagogik)

Arne H. Wilstrup
overlærer, cand.pæd.