Hjælp - hvor skal jeg købe ADSL?
Fra : Rune Skou Larsen

Dato : 27-01-04 13:18

Hej nyhedsgrupe - håber en venlig sjæl kan hjælpe mig.

Jeg flytter til en lejlighed, hvor den nuværende lejer har ISDN. Da jeg kun
bruger mobiltelefon, og ISDN til data er for dyrt og langsomt, har jeg ikke
tænkt mig at overtage denne linje.

Hvor får jeg den bedste og billigste ADSL med min. 512/256? Jeg kan godt
selv installere "Gør det selv"-pakker.

Er det rigtigt at nogle ADSL-udbydere kræver at man har en fastnetlinje,
eller tager et gebyr hvis ikke man har det?

Mvh Rune Skou Larsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-01-04 13:22

"Rune Skou Larsen" <tazlyold@hotmail.com> skrev :

>Er det rigtigt at nogle ADSL-udbydere kræver at man har en fastnetlinje,
>eller tager et gebyr hvis ikke man har det?

Det er ikke nødvendigt med et fastnetabonnement hos Cibercity og
Tiscali, ved sidstnævnte dog kun, hvis de er repræsenteret på din
central og det ikke er deres gensalgsprodukt af TDCs Bredbånd..

Det er forsåvidt heller ikke nødvendigt hos TDC, men så skal du
have en bærelinje, som koster det samme som et fastnetabonnement.
--
Knud

Fra : Rune Skou Larsen

Dato : 27-01-04 13:48

> Det er ikke nødvendigt med et fastnetabonnement hos Cibercity og
> Tiscali, ved sidstnævnte dog kun, hvis de er repræsenteret på din
> central og det ikke er deres gensalgsprodukt af TDCs Bredbånd..

Tak Knud. Da jeg tidligere har været nødt til at køre en sag mod Tiscali i
forbrugerstyrelsen ønsker jeg ikke at røre dem igen med en ildtang. Omvendt
har jeg kun haft gode erfaringer med Cybercity, så det bliver nok dem, hvis
de kan levere.

Mvh Rune

Fra : Morten Davidsen

Dato : 27-01-04 13:37

"Rune Skou Larsen" <tazlyold@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvor får jeg den bedste og billigste ADSL med min. 512/256? Jeg kan godt
> selv installere "Gør det selv"-pakker.
Kræver lissom at der er en linje at "gøre det selv på" ...

> Er det rigtigt at nogle ADSL-udbydere kræver at man har en fastnetlinje,
> eller tager et gebyr hvis ikke man har det?
Hvis du ikke har en fastnetlinje kræver det en tekniker der kommer ud og
etablerer dig på rå kobber, hvilket koster 495,-

/MD

Fra : Rune Skou Larsen

Dato : 27-01-04 13:53

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> skrev i en meddelelse
> "Rune Skou Larsen" <tazlyold@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvis du ikke har en fastnetlinje kræver det en tekniker der kommer ud og
> etablerer dig på rå kobber, hvilket koster 495,-

Jamen kan de da ikke bruge den ledning, som ISDN'en var på? Den er vel
ledig, når jeg ikke overtager ISDN abbonementet.

Mvh Rune

Fra : S

Dato : 27-01-04 15:42

Rune Skou Larsen skrev news:40165d50$0$235$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net
> Jamen kan de da ikke bruge den ledning, som ISDN'en var på? Den er vel
> ledig, når jeg ikke overtager ISDN abbonementet.

Jo. Hos mig kom de og fjernede en sort plastikdims fra mit telefonstik og
satte en label på stikdåsen. (Den tidligere beboer havde haft ISDN - den
stakkel)

Tilfreds CyberCity-kunde - http://adsl.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-01-04 18:28

Rune Skou Larsen skrev i et indlæg på usenet:
> Jamen kan de da ikke bruge den ledning, som ISDN'en var på? Den er vel
> ledig, når jeg ikke overtager ISDN abbonementet.

Måske - men ikke sikkert.....

En telefon kræver bare at du har en linie til det nærmeste fordelerskab
nede på hjørnet......

ADSL på råt kobber kræver at der kan stykkes en linie sammen hele vejen
til centralen - og det er bl.a. det teknikeren skal sørge for samt
oprette dig på centralen, så din linie ender det rigtige sted..

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : M Jørgensen

Dato : 27-01-04 14:31

Hej Rune

Det er noget sludder når der er nogle der påstår at du ikke skal have
abbonnement på en tlf for at have adsl.

Du kan ikke få adsl UDEN en tlf-linie, at man så kalder den en
bærelinie eller noget helt 3. så kan du være sikker på, at de internet
udbydere der skriver at det ikek kræver tlf.-abbonnement, ja de smider
så bare forskellen på abbonnementet til tdc oven i deres pris, så du
vil opleve at en udbyder tager ca. 500 kr, vil den anden tage ca. 620
kr. for den samme vare.

Simpelthen fordi det er forskellen på hvad et abbonnement koster om
måneden ca. 100-120 kr.

mvh

/MJ

PS : Dem der påstår at du kan have ADSL via fastnettet (telefonnettet)
og siger du ikke har behov for en telefonforbindelse ved en ikke pind
om det de snakker om..

Fra : Rene Joergensen

Dato : 27-01-04 14:54

M Jørgensen <ingen@da.den.ikke.er.offentlig.dk> wrote:

> PS : Dem der påstår at du kan have ADSL via fastnettet (telefonnettet)
> og siger du ikke har behov for en telefonforbindelse ved en ikke pind
> om det de snakker om..

Det var da ellers noget af en påstand.

Så ved jeg virkelig ikke hvordan min linie fra CyberCity virkede. Ren
magi sikkert så.

--
-René

Fra : Lars Christensen

Dato : 27-01-04 15:22

On 27 Jan 2004 13:53:42 GMT, Rene Joergensen <fox@nospam.dk> wrote:

>Det var da ellers noget af en påstand.
>
>Så ved jeg virkelig ikke hvordan min linie fra CyberCity virkede. Ren
>magi sikkert så.

Det tror jeg der er mange der synes både hos Cybercity og Tiscali

--
Lars
Skal det gå ad helvede til, så skal det gå med musik

Fra : M Jørgensen

Dato : 27-01-04 15:22

>Det var da ellers noget af en påstand.
>
>Så ved jeg virkelig ikke hvordan min linie fra CyberCity virkede. Ren
>magi sikkert så.

Enten joker du som jeg tror, eller også ved du ikke nok til at deltage
i debatten.....

Fra : Thomas Corell

Dato : 27-01-04 15:26

M Jørgensen wrote:

> Enten joker du som jeg tror, eller også ved du ikke nok til at deltage
> i debatten.....

Har du overvejet at det er dig der har misforstået noget ?

Og nej, jeg tror/ved at René ikke joker og han ved bestemt nok om emnet
til at kunne komme med de udtalelser han gør.

--
Don't waste space

Fra : M Jørgensen

Dato : 27-01-04 15:30

On Tue, 27 Jan 2004 14:26:25 +0000 (UTC), Thomas Corell
<nospamplease@corell.dk> wrote:

>Og nej, jeg tror/ved at René ikke joker og han ved bestemt nok om emnet
>til at kunne komme med de udtalelser han gør.

LOL. kan jeg kun sige.....

Fra : M Jørgensen

Dato : 27-01-04 15:40

Jeg sakser lige et andet indlæg fra gruppen den 13.01.04

Nedenstående er jo NØJAGTIG det samme som jeg giver udtryk for....

/MJ
--------------------------
Morten Møller Jørgensen skrev i et indlæg på usenet:
> Jeg har
> IKKE fast telefon og jeg vil heller ikke have det så det udelukker
> desværre TDC, da jeg har hørt at de levere et stabilt og godt produkt!

Ja - det kører fint - og nej du behøver ikke en fastnet-telefon - du
skal bare have en bærelinie - at den så koster det samme med og uden
telefonen er en helt anden sag

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-01-04 18:33

M Jørgensen skrev i et indlæg på usenet:
> [...]
> Ja - det kører fint - og nej du behøver ikke en fastnet-telefon - du
> skal bare have en bærelinie - at den så koster det samme med og uden

Hov hov - det er OK at citere hvad jeg har skrevet - men det skal ses i
rette sammenhæng.

Det omtalte indlæg galdt kun TDC - og der er det korrekt, at man skal
have en bærelinie.

Men det gælder ikke dem der lever på "råt kobber" f.x. Cybercity, der
ikke kræver fastnet eller bærelinie.

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Svend

Dato : 27-01-04 15:40

"M Jørgensen" <ingen@da.den.ikke.er.offentlig.dk> wrote in message

> LOL. kan jeg kun sige.....

who's the fool.....

Fra : Rene Joergensen

Dato : 27-01-04 15:37

> Enten joker du som jeg tror, eller også ved du ikke nok til at deltage
> i debatten.....

Der er forskel på delt rå kobber og rå kobber.

Førstnævnte kræver at du har en telefonlinie eller bærelinie, hvilket
koster ekstra, da du selv skal betales til TDC.

Ved rå kobber betaler din udbyder TDC for leje af den rå kobber og
overtager derved kobberet fra TDC og du betaler derfor kun til din
udbyder. Jeg har endnu ikke set nogen udbyder hvor abonnementet er 120,-
dyrere ved rå kobber end ved delt rå kobber.

De to ting er to forskellige ting.

--
-René

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-01-04 15:00

M Jørgensen <ingen@da.den.ikke.er.offentlig.dk> skrev :

>Du kan ikke få adsl UDEN en tlf-linie, at man så kalder den en
>bærelinie eller noget helt 3

Selvfølgelig skal der være en telefonlinje, men det er der da i
næsten alle boliger i dag, men man behøver ikke et
fastnetabonnement hos CC undtagen, hvis der bruges delt kobber.
Så er det ofte nødvendigt.

http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/spoergsmaal_og_svar/

>Simpelthen fordi det er forskellen på hvad et abbonnement koster om
>måneden ca. 100-120 kr.

CC er da ikke dyrere af den grund.
--
Knud

Fra : M Jørgensen

Dato : 27-01-04 15:29

On Tue, 27 Jan 2004 14:59:42 +0100, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

> [...]
>næsten alle boliger i dag, men man behøver ikke et
>fastnetabonnement hos CC undtagen, hvis der bruges delt kobber.

Læs lige din egen link igennem, der står højt og tydeligt at hvis du
ikke har tlf-abbonnement, skal der en TDC-tekniker ud og lave
forbindelsen.

Hvorfor skal der så det ??? Jov fordi cybercity kører over TDC's net
(læs fastnettet/telefonnettet) ellers var det jo ikke nødvendigt med
en TDC tekniker, så kunne cybercity sende deres egen ikke ??

Jeg sakser lige fra linken :

"... For at benytte rå kobber, skal Cybercity være repræsenteret via
eget udstyr på centralen...:"

".... Alternativet er at benytte såkaldt delt rå kobber, hvor
ADSL-forbindelsen deles med en telefonforbindelse. ...."

"...Du skal endvidere have etableret et separat stik til din
ADSL-forbindelse, som installeres på vegne af Cybercity af en tekniker
fra TDC....."

/MJ

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-01-04 15:39

> [...]

>Læs lige din egen link igennem, der står højt og tydeligt at hvis du
>ikke har tlf-abbonnement, skal der en TDC-tekniker ud og lave

Det betyder jo stadigvæk ikke, at man skal have et
fastnetabonnement.
--
Knud

Fra : M Jørgensen

Dato : 27-01-04 15:50

On Tue, 27 Jan 2004 15:38:47 +0100, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

>Det betyder jo stadigvæk ikke, at man skal have et
>fastnetabonnement.

OG, dette er UDEN betydning i dette tilfælde. Prisen bliver den samme.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-01-04 16:11

>OG, dette er UDEN betydning i dette tilfælde. Prisen bliver den samme.

NEJ!

Du kan selv læse CCs priser, som er meget lig TDCs fra 15.02.2004

http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/priser_og_produkter/

En 2048/512 f.eks. kr. 669 hos CC og kr. 674 hos TDC.
--
Knud

Fra : Egil Solberg

Dato : 28-01-04 20:46

> OG, dette er UDEN betydning i dette tilfælde. Prisen bliver den samme.

Er det mulig at være så påståelig selv om der er mange andre der ved at
du har forkert. Jeg har en linje fra CC på rå kobber. En af grundene til
at jeg valgte CC var at jeg ikke skulle betale for en telefonlinje eller
"bærelinje". At der rent fysisk er en forbindelse til centralen er
selvfølgelig, forbindelsen har dog ingen summetone, hvilket du mener
ikke går an. Det går an hos Cybercity.

Fra : H@nsen

Dato : 27-01-04 16:21

M Jørgensen wrote:
> Hvorfor skal der så det ??? Jov fordi cybercity kører over TDC's net
> (læs fastnettet/telefonnettet) ellers var det jo ikke nødvendigt med
> en TDC tekniker, så kunne cybercity sende deres egen ikke ??

Hvem var det der snakkede om at have forstand på tingene... du er da
totalt uden viden om det du udtaler dig om.

Så flet næbbet ind til du er noget du ved...

Fra : M-KEYS

Dato : 27-01-04 20:34

> [...]
> (læs fastnettet/telefonnettet) ellers var det jo ikke nødvendigt med
> en TDC tekniker, så kunne cybercity sende deres egen ikke ??

Cybercity har ikke deres engne. De sender også en tekniker ud, når du har et
ganske alm. fastnet abonnoment hos TDC, og du vil have en tekniker til at
installere skillefilter og gøre det klart. Det var en mand fra TDC der var
her, og i mit brev fra cybercity, som fortæller mig hvornår linie bliver
etableret, skriver de også at det er en TDC tekniker.

Cybercity har ikke en tekniker ansat, andet end i deres hovedkvarter til at
tage sig af deres egne linier.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 27-01-04 19:06

Knud Gert Ellentoft skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Selvfølgelig skal der være en telefonlinje, men det er der da i
> næsten alle boliger i dag,

Jeg tror godt du kan fjerne det "næsten",,,

> men man behøver ikke et
> fastnetabonnement hos CC undtagen, hvis der bruges delt kobber.
> Så er det ofte nødvendigt

Ikke ofte, så ER det nødvendigt, CC køre delt kobber fordi der ikke er et ekstra
sæt kobber ledigt der kan bruges.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-01-04 15:41

> PS : Dem der påstår at du kan have ADSL via fastnettet (telefonnettet)
> og siger du ikke har behov for en telefonforbindelse ved en ikke pind
> om det de snakker om..

Dagens Klaphat

Fra : H@nsen

Dato : 27-01-04 16:24

M Jørgensen wrote:
> PS : Dem der påstår at du kan have ADSL via fastnettet (telefonnettet)
> og siger du ikke har behov for en telefonforbindelse ved en ikke pind
> om det de snakker om..

Du virker som en der ikke har fået indtaget sin medicin i dag... og hvis
du selv mener at du ved en pind, så må det da være fordi du sider på en.

Fra : Rander

Dato : 27-01-04 16:34

Tue, 27 Jan 2004 14:30:41 +0100 brugte M Jørgensen 43 linier på at fortælle
dette til dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
>kr. for den samme vare.
>Simpelthen fordi det er forskellen på hvad et abbonnement koster om

Hvad med at du selv fik dine fakta på plads?`Jeg kender ihvertfald en der
IKKE har fastnet-abbonnement, men han har ADSL fra Cybercity. Og det koster
nøjagtig hvad der står på CC's hjemmeside at det koster, altså betaler han
IKKE noget ekstra for en bærelinje!

Det ville svare til at jeg, der HAR fastnet-abbonnement, også blev opkrævet
det ekstra-beløb du påstår, blot fordi at min ADSL er etableret på rå
kobber!?

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

De fleste mænd, der ikke er gift i en alder af 35,
er enten homoseksuelle eller virkeligt kloge. (Becky Rodenbeck)

Fra : Ivar Madsen

Dato : 27-01-04 19:52

M Jørgensen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Det er noget sludder når der er nogle der påstår at du ikke skal have
> abbonnement på en tlf for at have adsl.

Siden hvornår kan man ikke det?
Jeg fik ADSL hos CC 5 januar i år, og har ikke fastnet.
At jeg har ADSL hos CC skyldes at TDC kræver at man har fastnet eller betaler
det samme for en bærelinie.

CC stiller ikke der krav, såframt de har udstyr på ens central.
Har CC ikke udstyr på centralen, så kan de kun levere over delt kobber, og så er
det vistnok et krav om fastnet.

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 27-01-04 22:49

M Jørgensen wrote:

> Det er noget sludder når der er nogle der påstår at du ikke skal have
> abbonnement på en tlf for at have adsl.

Nej! Det er på ingen måde sludder. Bl.a. CC leverer uden telefon på
linien (hvis de rette forhold er til stede).
Du bør undersøge tingene før du kommer med sådanne påstande.

> [...]
> så bare forskellen på abbonnementet til tdc oven i deres pris, så du
> vil opleve at en udbyder tager ca. 500 kr, vil den anden tage ca. 620

Igen; undersøg nu tingene!! TDC tager 359,- for en 512/128 Kbit/s,
hvor CC tager 360 kr. for den samme linie.
Oven i TDC's kommer så 119,- til et tlf-abonnement.

> Simpelthen fordi det er forskellen på hvad et abbonnement koster om
> måneden ca. 100-120 kr.

Så dermed NEJ!

> PS : Dem der påstår at du kan have ADSL via fastnettet (telefonnettet)
> og siger du ikke har behov for en telefonforbindelse ved en ikke pind
> om det de snakker om..

Hmm.....ingen kommentarer.

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 27-01-04 16:48

"Rune Skou Larsen" <tazlyold@hotmail.com> wrote in message

> Er det rigtigt at nogle ADSL-udbydere kræver at man har en fastnetlinje,
> eller tager et gebyr hvis ikke man har det?

Ok, har jeg fattet det her rigtigt?

Hvis jeg har 2 sæt kabler fra min adresse og ned til centralen, så kan
CC/Tiscali leje det ene sæt af TDC og bruge det til det de har lyst til
(f.eks. ADSL)? Om jeg så bruger det andet sæt til fastnetstelefoni er
ligemeget.

Hvis jeg kun har 1 sæt kabler ned til centralen, og jeg *ikke* bruger den
til en fastnetstelefon, så kan CC/Tiscali stadig ikke leje dette sæt kabler
og bruge det til ADSL, eller hva'? Her skal man altså betale TDC for en
"bærelinie", som koster det samme som et fastnetsabonnement?

mvh Frank

Fra : Ivar Madsen

Dato : 27-01-04 19:02

Frank K. Jensen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> og bruge det til ADSL, eller hva'? Her skal man altså betale TDC for en
> "bærelinie", som koster det samme som et fastnetsabonnement?

Nej, jeg har kun et sæt kobber fra min lejlighed, og efter at have nedlagt min
fastnettelefon havde jeg ikke noget problem med at få CC ADSL, jeg kontaktede
dog CC og meddelte at jeg er bekendt med at der kun er det ene sæt, og at jeg
ikke ønsker at have fastnettelefon.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 27-01-04 20:53

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
kontaktede
> dog CC og meddelte at jeg er bekendt med at der kun er det ene sæt, og at

Ok, men hvad mener de så med:

"Cybercity benytter sig i en del tilfælde af delt rå kobber og en fortsat
opretholdelse af telefonforbindelsen er i sådanne tilfælde en forudsætning
for, at ADSL-forbindelsen kan opretholdes."?

Snippet fra:
http://cybercity.dk/privat/kundeservice/spoergsmaal_og_svar/adsl/

mvh Frank

Fra : Ivar Madsen

Dato : 27-01-04 21:01

> [...]

> opretholdelse af telefonforbindelsen er i sådanne tilfælde en forudsætning
> for, at ADSL-forbindelsen kan opretholdes."?

Der er to grunde til at CC kan finde på at bruge delt rå kobber.

1. De har ikke udstyr på den central du er tilsluttet, og er derfor nødsaget til
at lade TDC tage sig af det, og så overtage forbindelsen hvor de nu gør det.

2. Der er ikke nok kobber til at du kan få en linie, så deler de det kobber du
bruger til telefoni med TDC.

Fra : Listen

Dato : 28-01-04 17:21

Ivar Madsen wrote:
> [...]
> hvor de nu gør det.
>
> 2. Der er ikke nok kobber til at du kan få en linie, så deler de det

eller en hvilken som helst anden teleoperatør, f.eks. Tele2

Hilsen
Kim

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-01-04 18:52

Listen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> eller en hvilken som helst anden teleoperatør, f.eks. Tele2

Teknisk er det naturligvis muligt, jeg vidste bare ikke at CC har aftale om delt
kobber med andre end TDC.

Fra : Listen

Dato : 30-01-04 15:34

> Teknisk er det naturligvis muligt, jeg vidste bare ikke at CC har
> aftale om delt kobber med andre end TDC.

Jeg tror, at CC har aftaler med de fleste udbyder der reklamer med
overtagelse af linien fra andre teleoperatør.

Hilsen
Kim

Fra : Flemming

Dato : 27-01-04 20:54

Frank K. Jensen <fkj@ifa.au.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> CC/Tiscali leje det ene sæt af TDC og bruge det til det de har lyst
> til (f.eks. ADSL)? Om jeg så bruger det andet sæt til

Jeps.

> [...]
> sæt kabler og bruge det til ADSL, eller hva'? Her skal man altså
> betale TDC for en "bærelinie", som koster det samme som et

Nix, her kan du overdrage dit rå kobber (og give afkald på at få fastnet
tlf. *) til Tiscali / Cybercity.

Da, jeg fik oprettet adsl hos Tiscali, udfyldte jeg en rå kobber
overdragelse formular, hvor Tiscali overtog mit rå kobber fra TDC. Man skal
bruge et såkaldt "EN" nummer.

--
Mvh. Flemming
*: dog kun indtil du nedlægger dit adsl igen

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 28-01-04 10:49

"Flemming" <spamme@nospam.dk> wrote in message

> Da, jeg fik oprettet adsl hos Tiscali, udfyldte jeg en rå kobber
> overdragelse formular, hvor Tiscali overtog mit rå kobber fra TDC. Man
skal
> bruge et såkaldt "EN" nummer.

Koster det noget? Og hvad så hvis man om et stykke tid gerne vil have
telefon igen, koster det så noget, at komme tilbage til tdc?

mvh Frank

Fra : Martin Schultz

Dato : 28-01-04 11:05

"Frank K. Jensen" <fkj@ifa.au.dk> writes:

> "Flemming" <spamme@nospam.dk> wrote in message

> skal
>
> Koster det noget? Og hvad så hvis man om et stykke tid gerne vil have
> telefon igen, koster det så noget, at komme tilbage til tdc?

Det koster ikke noget at overdrage kobberet. Hvis man vil have fastnet igen
så koster det kun det som det ellers ville koste.

Martin
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 28-01-04 11:12

"Martin Schultz" <di030007@NO.SPAM.diku.dk> wrote in message

> Det koster ikke noget at overdrage kobberet. Hvis man vil have fastnet
igen
> så koster det kun det som det ellers ville koste.

Ok, takker.

mvh Frank

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-01-04 15:30

Frank K. Jensen skrev i et indlæg på usenet:
> Ok, takker.

Men husk, at du overdrager det eneste sæt kobber, der er til CC, så
fraskriver du dig samtidig TDC's forsyningspligt på fastnet......

Så hvis du gør det, så er du ikke sikker på at kunne få fastnet igen.

Hvis du IKKE overdrager dit kobber, så har TDC forsyningspligt og skal
grave nye kabler ned om nødvendigt - den mulighed fraskriver du dig ved
at overdrage kobberet til CC.......

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 28-01-04 15:55

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message

> Men husk, at du overdrager det eneste sæt kobber, der er til CC, så
> fraskriver du dig samtidig TDC's forsyningspligt på fastnet......

Kan CC nægte at give slip på kobberet igen?

> Så hvis du gør det, så er du ikke sikker på at kunne få fastnet igen.

Vil det blive aktuelt. Hvad skulle grunden være til, at de ville sige nej
til en kunde?

> Hvis du IKKE overdrager dit kobber, så har TDC forsyningspligt og skal
> grave nye kabler ned om nødvendigt - den mulighed fraskriver du dig ved
> at overdrage kobberet til CC.......

Hvorfor skulle de grave et kabel ned, hvis der allerede er et? Hvis det går
i stykker, eller hva'?

mvh Frank

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-01-04 18:46

Frank K. Jensen skrev i et indlæg på usenet:
> "Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message
> Kan CC nægte at give slip på kobberet igen?

Ja - du skriver under på at det ikke længere er TeleDanmarks ejendom,
når du overdrager det til CC....

> Vil det blive aktuelt. Hvad skulle grunden være til, at de ville sige
> nej til en kunde?

Ja - for du har skrevet under på at det kobber, der var reserveret til
dig er blevet overdraget til CC.

> Hvorfor skulle de grave et kabel ned, hvis der allerede er et? Hvis
> det går i stykker, eller hva'?

Hvis det er overdraget til CC, så har TDC måske ikke mere kobber ind til
dig.

Men det er kun teori - måske er der rigeligt - og måske ikke........

Jan

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-01-04 18:51

Frank K. Jensen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Hvorfor skulle de grave et kabel ned, hvis der allerede er et? Hvis det går
> i stykker, eller hva'?

Hvis du kun har et sæt kobber, og får afslag på ADSL hos andre end TDC (som har
tvungen delt kobber) og så overdrager det ene sæt kobber til f.eks. CC så kunne
du tro at så når du har fået din ADSL så bestiller du bare telefon hos TDC, de
har jo forsyningspligt på telefoni og så må de bare lægge nyt kobber ud. Ingen
siger at du tænker sådan, men nogen kunne gøre det.
Sådan spiller TDC bare ikke, bestiller du telefoni hos TDC efter at have
overdraget kobberet, og bestiller telefon, så siger TDC til CC, nu kan i ikke
længer bruge det kobber, det skal vi bruge til forsyningspligten.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 28-01-04 19:24

Ivar Madsen <spam.usenet.im@milli.dk> writes:

> [...]
>har jo forsyningspligt på telefoni og så må de bare lægge nyt kobber ud.

Når du overdrager kobberet til en anden udbyder, fravælger du
samtidig forsyningspligten.

Mvh.
Klaus.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-01-04 21:06

Klaus Ellegaard skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Når du overdrager kobberet til en anden udbyder, fravælger du
> samtidig forsyningspligten.

Som jeg også skriver i det du undlod at qvoute,,,

,----[ ]
`----

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 28-01-04 21:12

Ivar Madsen <spam.usenet.im@milli.dk> writes:

>Som jeg også skriver i det du undlod at qvoute,,,

Sorry - den missede jeg.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-01-04 22:18

Klaus Ellegaard skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Sorry - den missede jeg.

Det er dig så tilgivet ligesom alt det andet,,,

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 30-01-04 14:30

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> wrote in message

> [...]
ikke
> længer bruge det kobber, det skal vi bruge til forsyningspligten.

Ok

mvh Frank