/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
SHDSL vs Fast Kredsløb?
Fra : Jekka


Dato : 27-01-04 13:04

Vi har p.t. en 2Mbit Fast Kredsløb. Den fungere jo helt glimrende og der er
aldrig problemer med den men jeg kan se, at vi kan spare cirka halvdelen ved
at konvertere til SHDSL (lidt over 20K i besparelse). Vil I anbefale, at man
konvertere eller er der nogen der har haft held med at få rabat ved TDC?



 
 
Anders Lybecker (27-01-2004)
Kommentar
Fra : Anders Lybecker


Dato : 27-01-04 18:23

Hejsa

"Jekka" <a@b.cde> wrote in message
news:401653c4$0$29310$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Vi har p.t. en 2Mbit Fast Kredsløb. Den fungere jo helt glimrende og der
er
> aldrig problemer med den men jeg kan se, at vi kan spare cirka halvdelen
ved
> at konvertere til SHDSL (lidt over 20K i besparelse). Vil I anbefale, at
man
> konvertere eller er der nogen der har haft held med at få rabat ved TDC?

Vi skiftede til g.SHDSL på mit arbejde for lidt over et år siden. Det kører
upåklageligt. Vi har hele tiden haft Cybercity.


Anders Lybecker



Jens (28-01-2004)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 28-01-04 00:12

"Jekka" <a@b.cde> skrev i en meddelelse
news:401653c4$0$29310$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Vi har p.t. en 2Mbit Fast Kredsløb. Den fungere jo helt glimrende og der
er
> aldrig problemer med den men jeg kan se, at vi kan spare cirka halvdelen
ved
> at konvertere til SHDSL (lidt over 20K i besparelse). Vil I anbefale, at
man
> konvertere eller er der nogen der har haft held med at få rabat ved TDC?

Jeg kan overhovedet ikke se nogen fordele i et fast kredsløb kontra SHDSL.
Jeg ville konvertere til SHDSL med det samme og spare forskellen.
SHDSL er mindst ligeså godt....

Jens



Jekka (28-01-2004)
Kommentar
Fra : Jekka


Dato : 28-01-04 08:37

> Jeg kan overhovedet ikke se nogen fordele i et fast kredsløb kontra SHDSL.

HVIS man nu skulle have højere båndbredde end 2,3Mbit, tror jeg ikke man kan
køre SHDSL - det kan man med Fast Kredsløb Men det står vi nu heller
ikke lige og skal have umiddelbart.

> Jeg ville konvertere til SHDSL med det samme og spare forskellen.
> SHDSL er mindst ligeså godt....

Noget du har erfaringer med eller "tror" du det?



Martin Højriis Krist~ (29-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 29-01-04 10:21

"Jekka" <a@b.cde> skrev i en meddelelse
news:4017669e$0$29300$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> HVIS man nu skulle have højere båndbredde end 2,3Mbit, tror jeg ikke man
kan
> køre SHDSL - det kan man med Fast Kredsløb

Du kan få 2,3 mbit pr. kobberpar med SHDSL, det kommer du ikke over med
"Fast Kredsløb"
SHDSL kan "bundle" kobberpar ligeså godt som "Fast Kredsløb"

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Bjørn Connolly (29-01-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Connolly


Dato : 29-01-04 13:13

On Thu, 29 Jan 2004 10:20:37 +0100, Martin Højriis Kristensen wrote:
> "Jekka" <a@b.cde> skrev i en meddelelse
>> HVIS man nu skulle have højere båndbredde end 2,3Mbit, tror jeg ikke man kan
>> køre SHDSL - det kan man med Fast Kredsløb
> Du kan få 2,3 mbit pr. kobberpar med SHDSL, det kommer du ikke over med
> "Fast Kredsløb"

"Fast Kredsløb" er mange ting. Alt fra 4 tråds PPP forbindelser til
OC-48 kan vel karakteriseres som et "fast kredsløb".

--
Bjørn Connolly
Disclaimer at <http://www.vof.dk/concorp/disclaimer.html>
<<<<< EVACUATION ROUTE <<<<<

Morten Skriver (29-01-2004)
Kommentar
Fra : Morten Skriver


Dato : 29-01-04 15:50

On Thu, 29 Jan 2004 13:13:12 +0100, Bjørn Connolly wrote:

> "Fast Kredsløb" er mange ting. Alt fra 4 tråds PPP forbindelser til
> OC-48 kan vel karakteriseres som et "fast kredsløb".

Eller OC-192 :)

/Morten

--
Morten Skriver
Email: morten@skriver.dk

Martin Højriis Krist~ (30-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 30-01-04 12:33

"Bjørn Connolly" <usenet@concorp.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnc1hu6o.152a.concorp@scylla.vof.dk...
> > Du kan få 2,3 mbit pr. kobberpar med SHDSL, det kommer du ikke over med
> > "Fast Kredsløb"
> "Fast Kredsløb" er mange ting. Alt fra 4 tråds PPP forbindelser til
> OC-48 kan vel karakteriseres som et "fast kredsløb".

Ja, derfor mine "'er
Men min pointe var at "datatætheden" altså ikke er højere på de
traditionelle kobber-produkter, end den er på SHDSL

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Bjørn Connolly (30-01-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Connolly


Dato : 30-01-04 14:14

On Fri, 30 Jan 2004 12:33:14 +0100, Martin Højriis Kristensen wrote:
> "Bjørn Connolly" <usenet@concorp.dk> skrev i en meddelelse
>> > Du kan få 2,3 mbit pr. kobberpar med SHDSL, det kommer du ikke over med
>> > "Fast Kredsløb"
>> "Fast Kredsløb" er mange ting. Alt fra 4 tråds PPP forbindelser til
>> OC-48 kan vel karakteriseres som et "fast kredsløb".
> Ja, derfor mine "'er

Ok, så misforstod jeg dig bare.

> Men min pointe var at "datatætheden" altså ikke er højere på de
> traditionelle kobber-produkter, end den er på SHDSL

Enig, men som Jekka skriver har man mulighed for at bundle 2Mbit "Fast
kredsløb" forbindelser[1]. Men jeg kan ikke nævne en eneste udbyder der
tilbyder bundling på SHDSL.

[1] Op til 6 hos i hvert fald èn udbyder.
--
Bjørn Connolly
Disclaimer at <http://www.vof.dk/concorp/disclaimer.html>
"Linus er en fjollegøj" - Michael Skarum

Ivar Madsen (30-01-2004)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 30-01-04 20:07

Bjørn Connolly skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

>> Men min pointe var at "datatætheden" altså ikke er højere på de
>> traditionelle kobber-produkter, end den er på SHDSL
> Enig, men som Jekka skriver har man mulighed for at bundle 2Mbit "Fast
> kredsløb" forbindelser[1]. Men jeg kan ikke nævne en eneste udbyder der
> tilbyder bundling på SHDSL.

Men mig bekendt, så er det muligt tekniskset med SHDSL.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Jens (31-01-2004)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 31-01-04 00:03

"Bjørn Connolly" <usenet@concorp.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnc1km54.1o2m.concorp@scylla.vof.dk...
> On Fri, 30 Jan 2004 12:33:14 +0100, Martin Højriis Kristensen wrote:
>
> Enig, men som Jekka skriver har man mulighed for at bundle 2Mbit "Fast
> kredsløb" forbindelser[1]. Men jeg kan ikke nævne en eneste udbyder der
> tilbyder bundling på SHDSL.

Såvidt jeg er orienteret, så tilbyder TDC at bundle 2 stk. SHDSL så man i
alt får 4,6 Mbit/s. Jeg har dog endnu ikke set noget skriftligt på det. Det
var en medarbejder hos Partnersalg der nævnte det for mig.

Det er vist også muligt hos Tiscali.

> [1] Op til 6 hos i hvert fald èn udbyder.


Jens



Bjørn Connolly (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Connolly


Dato : 04-02-04 21:55

On 31 Jan 2004 00:03:09 +0100, Jens wrote:
> "Bjørn Connolly" <usenet@concorp.dk> skrev i en meddelelse
>> Enig, men som Jekka skriver har man mulighed for at bundle 2Mbit "Fast
>> kredsløb" forbindelser[1]. Men jeg kan ikke nævne en eneste udbyder der
>> tilbyder bundling på SHDSL.
> Såvidt jeg er orienteret, så tilbyder TDC at bundle 2 stk. SHDSL så man i
> alt får 4,6 Mbit/s. Jeg har dog endnu ikke set noget skriftligt på det. Det
> var en medarbejder hos Partnersalg der nævnte det for mig.

Det kommer bag på mig.

> Det er vist også muligt hos Tiscali.

I så fald er det ikke noget de reklamerer med på deres hjemmeside.

--
Bjørn Connolly
Disclaimer at <http://www.vof.dk/concorp/disclaimer.html>
"...They're not going to send a crazy man out to be killed, are they?"
"Who else will go?" Joseph Heller, Catch-22

Jens (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 05-02-04 00:44


"Bjørn Connolly" <usenet@concorp.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnc22n0j.6d0.concorp@scylla.vof.dk...
>
> > Såvidt jeg er orienteret, så tilbyder TDC at bundle 2 stk. SHDSL så man
i
> > alt får 4,6 Mbit/s. Jeg har dog endnu ikke set noget skriftligt på det.
Det
> > var en medarbejder hos Partnersalg der nævnte det for mig.
>
> Det kommer bag på mig.

Hvorfor ? Jeg forstår ikke......

> > Det er vist også muligt hos Tiscali.
>
> I så fald er det ikke noget de reklamerer med på deres hjemmeside.

Nej, men prøv at give dem et ring. CyberCity tilbyder jo også G.SHDSL, så
det kan være de og har muligheden uden at reklamere med den.

Jens



Ivar Madsen (29-01-2004)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 29-01-04 21:21

Martin Højriis Kristensen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Du kan få 2,3 mbit pr. kobberpar med SHDSL, det kommer du ikke over med
> "Fast Kredsløb"

Hvor mange bundlede "faste kredsløb" har sådan nogen som Nove, DR, CC, Tiscali
osv. ?

Hvad med de private der har lysleder med 10MB internetforbindelse, er det ikke
også et "fast kredsløb"?

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Martin Højriis Krist~ (30-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 30-01-04 12:34

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> skrev i en meddelelse
news:2909357.CslfJ6NTD0@news.milli.dk...
> > Du kan få 2,3 mbit pr. kobberpar med SHDSL, det kommer du ikke over med
> > "Fast Kredsløb"
> Hvad med de private der har lysleder med 10MB internetforbindelse, er det
ikke
> også et "fast kredsløb"?

Jo, men jeg sammenlignede kobber med kobber

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Jens (30-01-2004)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 30-01-04 01:51

"Jekka" <a@b.cde> skrev i en meddelelse
news:4017669e$0$29300$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> > Jeg ville konvertere til SHDSL med det samme og spare forskellen.
> > SHDSL er mindst ligeså godt....
>
> Noget du har erfaringer med eller "tror" du det?

Min erfaring er at de kunder vi har, som kører med SHDSL kører ligeså
stabilt og hurtigt som dem med fast kredsløb, men til en billigere penge.
Vi har vel omkring 20 kunder med SHDSL og 15 med faste kredsløb, samt en
masse med ADSL. Problematikken er vel lidt den samme mht. ADSL. Det kører
jo faktisk temmeligt stabilt, så hvis man kan nøjes med 512/512 Kbit/s,
hvorfor så vælge et fast kredsløb frem for ADSL ?
I firmaet har vi 2,3 Mbit/s G.SHDSL fra CyberCity og de kører uden
problemer. Vi benytter dem bla. til videokonference og det er der
umiddelbart ingen problemer med.

Jens



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408195
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste