Newbie - Billeder hørende til indhold i da~
Fra : Cyclenet.dk

Dato : 26-01-04 22:29

Jeg er lige sprunget ud på dybt vand med at sætte mig ind i PHP og MySQL.
Der er dog en del ubesvarede spørgsmål, og det første kommer her:

Case: folk skal kunne oploade en artikel, med forskellige felter til
overskrift, tekst mm. sammen med et billede.

Billedet oploades så vel bedst til en folder på serveren, mens det tildeles
et filnavn. Dette filnavn gemmes i databasen sammen med resten af indholdet,
og når så artiklen skal hentes bruges filnavnet på billedet til at indsætte
det... Er det den korrekte måde at gøre det på, eller kan billedet gemmes i
databasen???

Iøvrigt: Jeg synes det er lidt uklart hvordan et website opbygges når det
skal køres som dynamisk side med alle artikler i database... Kan dette
ridses op kort ville det da være rart at høre...

På forhånd tak
Per

Fra : pepss

Dato : 26-01-04 22:46

"Cyclenet.dk" skrev

> Jeg er lige sprunget ud på dybt vand med at sætte mig ind i PHP og MySQL.

jeg vil lige sige at jeg ikke kender til PHP

> [...]
indsætte
> det... Er det den korrekte måde at gøre det på, eller kan billedet gemmes

det skulle være den beste måde at gøre det på! en database vil også meget
hurtig kommme til at fylde en masse!

> Iøvrigt: Jeg synes det er lidt uklart hvordan et website opbygges når det
> skal køres som dynamisk side med alle artikler i database... Kan dette
> ridses op kort ville det da være rart at høre...

noget alá:

overskrift (udskriv rs("overskrift"))
(udskriv rs("artikel"))</p>

håber du kan bruge det til noget!

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner