Så skete det igen.....
Fra : Ukendt

Dato : 26-01-04 19:24

Ok, hvad jeg troed var en engangsforteelse er nu sket igen.

Min raid controler har ikke forbindelse med diskene, og melder bare at
diskene er offline!

Første gang det skete kørte jeg stripe og jeg mistede alle data.

Efter denne traumatiske oplevelse valgte jeg at min fremtid skulle bestå af
væsentlig mindre gråd, og valgte derfor at køre "mirror".

Men nu er det sket igen, og inden jeg går helt i panik og handler derefter,
kunne jeg rigtigt godt bruge et godt råd (eller flere, bare de ikke er
modstridende).

Controlleren er en promise og sider onboaerd på mit Asustek p4c800 deluxe
Diskene er fra Maxtor

Frank

Ps. Glemte jeg "HJÆLP!!!!" ?

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-04 19:52

Frank wrote:
> Controlleren er en promise og sider onboaerd på mit Asustek p4c800 deluxe

Bruger du den driver-version der passer til den RAID-Bios version, der
er integreret med bundkortets Bios?

> Diskene er fra Maxtor

Har du prøvet at teste om S.M.A.R.T. melder nogen fejl ved dem?
Hent evt. et test-program hos Maxtor.

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-04 20:10

> Bruger du den driver-version der passer til den RAID-Bios version, der
> er integreret med bundkortets Bios?

Jeg tror det, men hvordan tjekker jeg det?

Frank

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-04 22:38

Frank wrote:

> Jeg tror det, men hvordan tjekker jeg det?

Sammenligner versions-numrene.

http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=P4C800%20Deluxe

Jeg kan se af beskrivelsen til Bios 1011, at den integrerede RAID-Bios
er version 1.00.0.37 (37)
Der er ikke kommet en nyere i Bios 1014, så det må være den samme.
Driveren man kan downloade, er version 1.00.1.37 (37)

Man laver naturligvis backup af sine data, inden man opdaterer
RAID-driver og/eller Bios.