Slette en fil
Fra : Mette

Dato : 26-01-04 17:48

Hej NG

denne fil "Newsletter 2, January 2004.pdf" kan jeg ikke slette filen med
"fso.DeleteFile". Men hvis jeg omdøber den til f.eks. "Newsletter.pdf" kan
jeg godt.
Er der en som kan hjælpe.

Mvh

Mette

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-01-04 19:47

Mette skrev:

> denne fil "Newsletter 2, January 2004.pdf" kan jeg ikke slette
> filen med "fso.DeleteFile".

Generelt er det ikke godt at have mellemrum og specialtegn (komma)
i filnavne. Men det burde nu være muligt alligevel.

Hvad har du gjort for at slette filen og hvilket svar får du?`

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mette

Dato : 26-01-04 20:11

> Hvad har du gjort for at slette filen og hvilket svar får du?

Jeg får dette svar:

Server.MapPath() error 'ASP 0173 : 80004005'
Invalid Path Character

/pdf/slet.asp, line 94

An invalid character was specified in the Path parameter for the MapPath
method.

Jeg har selv mellemrummet mistænkt og har prøvet at omdøbe filen til "x
x.pdf" , men den kunne jeg godt slette. Jeg prøvet at sætte et komma ind.

Mvh

Mette

Fra : Mette

Dato : 26-01-04 20:17

> Jeg har selv mellemrummet mistænkt og har prøvet at omdøbe filen til "x
> x.pdf" , men den kunne jeg godt slette. Jeg prøvet at sætte et komma ind.

det er kommaet der driller

Mvh

Mette

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-01-04 21:59

Mette skrev:

> det er kommaet der driller

Hvordan leverer du filnavnet til slettemetoden? Finder du filen med
et fso-objekt eller har du skrevet det ind direkte?

Lad os se den linje der driller, samt en udskrift af de eventuelle
variable der indgår i linjen.

Se evt. artiklen her: <http://asp-faq.dk/article/?id=41>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mette

Dato : 27-01-04 05:49

> Lad os se den linje der driller, samt en udskrift af de eventuelle
> variable der indgår i linjen.

Der er så meget sjov i det med her er de linjer

For at slette den ønsket fil

filespec = request("fil")
filespec = "mappe/" & filespec
filespec = Server.MapPath(filespec)

ImageDir = "./mappe"
Set objFS = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objFolder = objFS.GetFolder(Server.MapPath(ImageDir))
Set objFiles = objFolder.Files

For at oprette en liste med filer som kan slettes

<%
For Each pdf In objFiles

If Right(lcase(pdf.Name),4) = ".pdf" Then

%>

<%

End If

Next

%>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-01-04 09:54

Mette skrev:

> For at slette den ønsket fil
>
> filespec = request("fil")

O.k. - du får altså filnavnet fra et brugerinput.

> filespec = Server.MapPath(filespec)

Hvad får du hvis du udskriver filespec her?

> <a HREF="slet.asp?fil=<% = pdf.Name %>&amp;mode=slet"

Prøv at URLencode filnavnet herover:

%>&amp;mode=slet">
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mette

Dato : 27-01-04 15:55

Hej

jeg tro det er nemmere at undgå "," i filnavnet.

Mvh

Mette