Tidevand, Sol og måne (Freeware)
Fra : PKJ

Dato : 26-01-04 17:34

Jeg vil henlede gruppens opmærksomhed på programmet WXTIDE32 der er
freeware og kan downloades fra WXTIDE32.COM. Jeg har med stor fornøjelse
brugt det gennem mere end 10.000 sømils sejlads.
med venlig hilsen Poul Kjeldahl

Fra : Good

Dato : 26-01-04 22:19

Kik på TIPS "TIDEVANDTABELL" har været der en tid nu! gå efter den link
derfor at england er ikke med i den seneste nye

http://www.kandu.dk/

Fra : Hanne og Hans

Dato : 27-01-04 13:09

Kan ikke finde det på Google.
Hans.

Fra : PKJ

Dato : 27-01-04 13:23

"Hanne og Hans" <urd@spam.oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Kan ikke finde det på Google.
> Hans.

adressen er http://www.wxtide32.com hvor jeg lige har været

Da HydrographicOffice i UK hævder at have eneret på data omkring UK. er
disse udtaget i den nyeste version. Hvis nogen i gruppen har et specifikt
behov kan jeg direkte maile min version der har alle data fra omkring 9.000
målestationer i verden.

Jeg er spurgt om tidevandstabel er relevant her i DK. Ja for nogle sejlere
er det. Jeg har min båd liggende ude hele året i indløbnet til en østjysk
fjord. Ved vestlige vinde og ekstremt højvande (> 100 cm) får jeg lidt
problemer med affendring og må da til havnen.
DMI har derudover "vandstand aktuelt og Prognoser" jeg ser på. Når hårde
vinde og måne arbejder sammen kan problemet opstå. Er sket 2 gange siden
nov 2003.

Mvh PKJ