An(n)e Rasmusdatter, dpt. ca 1832, Uggersl~
Fra : Carl Müller

Dato : 26-01-04 13:21

Ane Rasmusdatter er oppgitt å være født i Uggerslev sogn i Odense amt
ca. 1832. Faren er trolig Rasmus Nielsen f. ca. 1786 i Fjeldstad sogn.
I 1734 oppgis han å være gift med Gjertrud Marie Pedersdatter, mens
han i 1840 er gift med Anne Jørgensdatter. I begge folketellingene er
Gjertrud M. P. og Anne J. oppgitt som mor til Anne Rasmusdatter. Jeg
formoder at moren er Gjertrud og at hun er død før 1840 og at Anne
Jørgensdatter er Anne Rasmusdatters stemor.
Er det noen som sitter med fiche av kirkebok for Uggerslev og som
kunne være så elskverdig å se etter hvem som er Anne Rasmusdatters
mor? Er det mulig å finne ut om Gjertrud Marie Pedersdatter er
begravet i Uggerslev mellom 1834 og 1840?
Vennlig hilsen
Carl Müller
Oslo

Fra : Lyders Pedersen

Dato : 26-01-04 19:46

Hej Carl

Ifølge Family Search er Rasmus Nielsen døbt 14.1.1787 i Fjeldsted død
12.10.1852 i Marbaek begravet 25.10.1852 i Uggerslev
og hustruen Gertrud Marie Pedersdatter født omkr 1805 i Uggerslev død
21.6.1835 i Marbæk begravet 26.6.1835 i Uggerslev.
Datteren Else Cathrine født 13.4.1828 i Uggerslev og Ane Rasmusdatter født
13.4.1828 i Uggerslev.
Jeg har desvaerre ikke mikrofiche fra Uggerslev efter 1814.
Jeg har ledt forgaeves efter Gertrud Marie Pedersdatters daab i Uggerslev
fra 1804-1807.
Saa der er sikkert fejl i nogle af oplysningerne fra Family Search. At
Rasmus og Gertrud skulle dø i Marbæk og begraves i Uggerslev lyder heller
ikke sandsynligt.
Haaber alligevel at dette kan vaere en lille hjaelp

Hilsen Jytte