_Meget_ underligt spøgsmål!!
Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 26-01-04 09:41

Jeg kommer på en forældre-portal på nettet hvor der er meget sludder og
hygge. En af mine med-medlemmer kom så med følgende indlæg:

*****
I går aftes sad jeg og så noget stand-up i tv. Han snakker så om de her
hvide hundehømmer der fandtes dengang han var barn, og hvor de er blevet
af??
Og ja... hvor er de henne? Jeg kan da også huske dem, de der gamle
indtørrede nogle der så blev hvide, men har faktisk ikke set dem i 100 år
(sådan ca).
Nogen der har en fornuftig forklaring på hvorfor de ikke findes mere?
*****

Rinnie

--
Flatcoats: Ciko (250692) Jenna (050403) og Robin (200903)
Golden: Chili (160796)

http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-01-04 10:09

"Rinnie Ilsøe" <reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> wrote in message
> [...]
> (sådan ca).
> Nogen der har en fornuftig forklaring på hvorfor de ikke findes mere?

Kom til Hinnerup, så skal jeg vise den en Trille og jeg møder en tit
Jeg tror det måske hænger sammen med at folk fodrer med bedre foder, og
derfor er der færre, men det er bare en hypotese.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 26-01-04 10:14

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> Kom til Hinnerup, så skal jeg vise den en Trille og jeg møder en tit

> Jeg tror det måske hænger sammen med at folk fodrer med bedre foder, og
> derfor er der færre, men det er bare en hypotese.

Næhhh man bliver jo helt nostalgisk!
Kan du ikke se om du kan fange ejeren med hunden og de hvide høm-hømmere og
udspørge ham lidt om hvad han putter i sin hund!

Rinnie

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-01-04 10:22

> [...]

og
> udspørge ham lidt om hvad han putter i sin hund!

Nu er det desværre mest beviserne vi møder, og ikke gerningsmanden.
Men jeg vil da huske det.

Fra : pedellen

Dato : 26-01-04 10:19

"Rinnie Ilsøe" skrev d. 26-01-04 09:41 dette indlæg :
> [...]
år
> (sådan ca).
> Nogen der har en fornuftig forklaring på hvorfor de ikke findes mere?

Jamen de findes da stadig. I hvert fald i min have De kommer, når
mine hunde får nogle gode store okseben at gnave i.

Pedellen

http://www.kandu.dk/

Fra : Freedom

Dato : 26-01-04 10:56

"pedellen" <pedellen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Jamen de findes da stadig. I hvert fald i min have De kommer, når
> mine hunde får nogle gode store okseben at gnave i.
>
> Pedellen

> http://www.kandu.dk/

JA, så den med at det hænger sammen med at folk fodrer med bedre foder.....

HAHA....nej det var dengang hunde fik rigtigt hundemad;))))))

Iben som også har sådan nogle liggende!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-01-04 11:08

"Freedom" <nomail@nomail.dk> wrote in message

> "pedellen" <pedellen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> JA, så den med at det hænger sammen med at folk fodrer med bedre
foder.....

Jeg er helt sikker på at der er mange flere der køber kvalitetstørkost nu
end før hen.

> HAHA....nej det var dengang hunde fik rigtigt hundemad;))))))

Rester fx. ?

Fra : Jimmy

Dato : 26-01-04 10:47

> [...]
> (sådan ca).
> Nogen der har en fornuftig forklaring på hvorfor de ikke findes mere?

Davs

Jeg har lige set en på jorden, og faktisk lavede Tyson også selv en, hvor
første halvdel var hvid og den anden halvdel brun.

Jeg tilskrev det den mærkelige hvide tyggepind han fik i går, men er da enig
med dig i at man ikke ser dem så meget som for en 20 år siden...

Mvh
Jimmy

Fra : Holm

Dato : 26-01-04 11:01

"Rinnie Ilsøe" <reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:bv2k2g$2p1g$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...
> I går aftes sad jeg og så noget stand-up i tv. Han snakker så om de her
> hvide hundehømmer der fandtes dengang han var barn, og hvor de er blevet
> af??

Hej

Jeg kommer til at tænke på at vi gav vores første hund kalk tilskud i pulver
form , noget der var meget brugt for år tilbage ..måske kan det forklare
farven ( ligeledes er der jo meget kalk i okseben og lign. )

Holm

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 26-01-04 12:52

> [...]
100 år
> (sådan ca).
> Nogen der har en fornuftig forklaring på hvorfor de ikke findes

Hej Rinnie

Bare et gæt .. det har sikkert noget med foderet at gøre .. tror
faktisk at det er knogler der giver de hvide hundehmhmere ..
hejhils fra Ami

Fra : Rikke Andersen

Dato : 26-01-04 13:29

Ork ja det kan jeg godt fortælle dig og jeg kan også fortælle dig at de
stadig findes nogen steder i landet

Det kommer af hvad du fodre din hund med.

Jeg fodrer efter BARF princippet, og det betyder at en stor del af foderet
er ben, De dage hvor jeg har fodret med ben er afføringen ligeså snart den
tører ind hvid. Den bliver lynhurtigt helt tør og pulveriserer nærmest, hvis
man rører ved den. (Det er ikke fordi jeg sådan lukser rundt og stikker
fingrene i det - men jeg har en lille snedig skovl jeg samler op i haven
med)

Hilsen

Rikke Andersen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-01-04 17:55

> [...]
>
> Rinnie
>
> --
> Flatcoats: Ciko (250692) Jenna (050403) og Robin (200903)

Det hænger nok lidt sammen med foderet. Nogle mener vi fodrer dem bedre,
andre bare, at vi fodrer dem anderledes.
Det skal vi snart til igen, for det vi plejer at fodre dem med, vil vi nu
have selv, oven i købet som delikatesse ...
Så om 10 år er de sikkert lige så grønne, som oksekød der har lagt for længe
i posen. Men giv hunden noget sovs, så skal de nok begynde at blive hvide,
når bare de har lagt længe nok. Så jeg tror de får for lidt rester fra
aftensmaden. Det er jo så også det, at sker det på steder, hvor de kan være
til gene, så samler man dem jo op, og smider i nærmeste affaldsspand. Så
jeg gætter på, at det var fordi de fik mere mel førhen, som holdt sammen på
dem, idag udvaskes de jo hurtigt, og forsvinder.

M.V.H.....Benny..

Fra : bjergskoven

Dato : 27-01-04 01:16

> [...]
> (sådan ca).
> Nogen der har en fornuftig forklaring på hvorfor de ikke findes mere?

Hej Rinnie

Hvis du fodrer din hund med BARF og masser af kødben får du de nydeligste
hvide,faste og små hundeprutter.

Hilsen

Merete