Spørgsmål ang. QuotedStr, Fieldname og Fil~
Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 25-01-04 22:50

Hej NG.

Jeg har brugt nogen tid på at få FILTER til at virke på en database. Derfor
et par spørgsmål:

Må man ikke bruge space i Fieldname ved brug af filterfunktionen på en
database?

Hvordan skal resultatet af QuotedStr være?
Jeg har prøvet dette og fulgt resultatet med Debuggeren.

Debugger
giver
S1 := 'Kommune Navn ='; 'Kommune Navn ='
S3 := QuotedStr('XX Kommune'); "XX Kommune"
S2 := S1+' '+S3; 'Kommune Navn ='XX Kommune"

Jeg synes ikke, at resultatet S2 virker rigtigt.
Under kørsel får jeg en fejl, at feltet 'Kommune' ikke kan findes. Feltet
hedder også 'Kommune Navn'.

Ændrer jeg fieldname i databasen og i programmet til 'KomuneNavn' ud i et,
kører det tilsyneladende OK.

Skriver jeg i stedet
S2 := 'KommuneNavn = "XX Kommune"';
får jeg fejlen: Invalid filter expression character:"".

Er der en fornuftig forklaring?

En anden ting:
Ved fejl er programmet begyndt at trace til forskellige units, som
tilsyneladende tilhører systemet, f.eks. en unit 'DB'.
Det skyldes nok en fejl opsætning, men det er ikke lykkedes mig at finde
den. Hvor skal jeg have fat?

Mvh Kurt

Fra : Thor

Dato : 26-01-04 22:36

Dit filter skal formodentlig se således ud:

'"Kommune navn"= '+quotedstr(navn);
- altså med gåseøjne " omkring feltnavnet og plinger ' omkring variablen.
- men drop mellemrum i feltnavne, - det giver generelt problemer.

mvh Thor