Sørgelig søndag
Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 25-01-04 22:12

Øv, nu var jeg ellers lige ved at opbygge mit gode humør og se frem til min
fødselsdag i morgen og så ringer telefonen. Det var min gode veninde med
sørgelige nyheder

I det hus hvor min familie og jeg boede før, boede min venindes mor ved
siden af - med min venindes to skilsmissekatte - kuldsøskende der sjældent
kunne udstå synet af hinanden. Og i de 11-12 år vi boede der samtidigt med
kattene - var Bette vores delemis. Han kom på besøg stort set hver dag for
at få en godbid og en ordentlig kæletur og han var det nærmeste min bror og
mig kom på et kæledyr.

I sidste uge fik jeg at vide at han var blevet indlagt på dyrehospitalet.
Han havde fået konstateret betændelse i lungehinden og hjertekulen og fik
drænet væske af lungerne og fik alskens forskelligt medicin.

Men det var altså ikke nok. På grund af væsken var han stort set ude af
stand til at ligge ned, så han sad op og sov. Da han fik drænet væske
torsdag aften og det pludselig gik op for ham at han kunne trække vejret
igen, lagde han sig forsigtigt ned - og sov lige så stille ind. Det
fortjente han også. Det er også derfor jeg ikke kalder det dårlige nyheder,
blot sørgelige nyheder.

Min venindes mor er fuldstændig knust. Hun kan ikke komme overens med at
alle skal herfra på et eller andet tidspunkt, og det har ikke hjulpet at det
ikke var på grund af en beslutning om aflivning at han er død. I morgen vil
jeg besøge hende og tage den danske tekst om Regnbuebroen med - og en lille
gave til den overlevende søster der må blive meget ensom nu.

Jeg havde lige brug for at fortælle historien for nogen der ikke synes at
man er total åndssvag over at sidde og fælde et par tårer over en kat der
ikke engang er ens egen, når man har tre sunde og raske eksemplarer
derhjemme.

Jeg savner dig Bette - vi ses ved Regnbuebroen.

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Allan

Dato : 25-01-04 22:25

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:40143119$0$1646$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> derhjemme.
>
> Jeg savner dig Bette - vi ses ved Regnbuebroen.

Nej det er aldrigt rart når de går bort
Men som du skriver fik han en værdig død .

Og jeg er glad for at du har overskud til at tage ud og trøste din venindes
mor.

Med mange medfølendende hilsner Allan

Fra : Helle Larsen

Dato : 25-01-04 22:30

> [...]
> derhjemme.
>
> Jeg savner dig Bette - vi ses ved Regnbuebroen.

Hej Tina, nej jeg synes ikke, at du eller Bette's menneskemor er
"åndssvage". Overhovedet ikke.

Jeg kan heller ikke ret tit forstå og/eller acceptere, at de, som vi
elsker, og at vi selv skal herfra. Det forekommer mig ulogisk og
mærkværdigt.

Jeg har heller aldrig kunnet forstå det synspunkt, at man ikke må holde
lige så me-get af et dyr som af et menneske. Og det er ærligt sagt. Og
hvordan mon det skal forståes, det ved jeg ikke.

Jeg havde en kat i næsten 14 år. Den hørte til mine allerbedste venner.
Og jeg glemmer den ikke, og heller ikke alle de mange skønne timer, den
og jeg tog del i med hinanden. Og heller ikke den hengivenhed vi havde
for hinanden.

Mange medsørgmodige hilsner fra
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 25-01-04 22:45

In article <40143119$0$1646$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Tina
Susanne Johansson <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> wrote:

> [...]
> torsdag aften og det pludselig gik op for ham at han kunne trække vejret
> igen, lagde han sig forsigtigt ned - og sov lige så stille ind.

Åh gud, det lille pus. Var selv tæt på at dø af lungeinfektioner sidste
vinter, der er altså ikke rart. Lille stakkel. Jeg føler med hans
pinsler - men nu har han det i hvertfald godt. Uh, jeg forstår din
tristhed. En lille misser kan altså efterlade sig stooore poteaftryk i
hjertet.

Fra : Hrönn Samsonardóttir

Dato : 25-01-04 22:49

> [...]
> igen, lagde han sig forsigtigt ned - og sov lige så stille ind. Det
> fortjente han også. Det er også derfor jeg ikke kalder det dårlige nyheder,

Det er altid sørgeligt når ens kæledyr dør men når de er så syge, så er
det kun godt at de får fred, når din venindes mor har fået sorgen lidt
på afstand så bli´r hun sikkert glad for at den selv tog den besluttning
at nu kunne det være nok. Det er nok det vi alle sammen håber på, det er
så forbandet svært at skulle træffe den besluttning at ens elskede
kæledyr skal aflives.
Trøstende knus fra os.

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir