tyk af orm ?
Fra : Bent F.

Dato : 25-01-04 17:13

Hej

Kan det passe at vores kat virker slankere efter en ormekur, eller er det
indbildning ?
Den havde bændelorm.

mvh
Bent F.

Fra : Louise Viborg

Dato : 25-01-04 17:25

On Sun, 25 Jan 2004 17:12:51 +0100, "Bent F." <bfc@FJERNfernet.dk>
wrote:

>Hej
>
>Kan det passe at vores kat virker slankere efter en ormekur, eller er det
>indbildning ?
>Den havde bændelorm.

Hej Bent!
Når en kat har orm får den ofte opsvulmet mave, så din kat har fået
sin "gamle" mave tilbage efter ormekuren

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!

Fra : Axelgaard

Dato : 25-01-04 17:26

"Bent F." <bfc@FJERNfernet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Kan det passe at vores kat virker slankere efter en ormekur, eller er det
> indbildning ?
> Den havde bændelorm.

Kan da fortælle at vores kat spiste mere da den havde bændelorm - maven
virkede også mere hård.
Vi fik at vide af vores dyrlæge at missen skulle have en loppekur både før
samt efter ormekuren - ormene skulle stamme fra lopperne(?)... har nogen
hørt det samme?

Fra : Louise Viborg

Dato : 25-01-04 17:34

On Sun, 25 Jan 2004 17:25:44 +0100, "Axelgaard"
<axelgaardNOSPAMPLZ@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>samt efter ormekuren - ormene skulle stamme fra lopperne(?)... har nogen

Ja, lopper kan give orm, så hvis en kat har orm er det en god ide at
loppebehandle samtidig, hvis man ikke gør det regelmæssigt.
Det at en kat spiser emre end normalt når den ahr orm, er fordi ormene
spiser det næring katten får ind, og så må katten spise endndu mere
for at få noget selv.

Fra : Helle Madsen

Dato : 25-01-04 17:39

"Axelgaard" <axelgaardNOSPAMPLZ@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> samt efter ormekuren - ormene skulle stamme fra lopperne(?)... har nogen

Hejsa.

Bændelorm bruger lopper som mellemvært. Der for er det tit at når man har
lopper har man også bændelorm.

Jeg mener at det er fordi loppernes larver lever af bændelormenes æg, er
derfor blir de selv inficeret, men ret mig endeligt hvis der er en anden
forklaring.

Mvh Helle Madsen

Fra : Lene Hansen

Dato : 25-01-04 17:27

Korrekt. Specielt små killinger kan have utrolig store maver, trods det at
de ellers ikke virker "tykke", og det er et godt tegn på orm.

Lene

Fra : Helle Larsen

Dato : 25-01-04 22:19

> [...]
> Hej
>
> Kan det passe at vores kat virker slankere efter en ormekur, eller er det

Ja, det kan godt passe, som de andre også skriver. Og jeg har også selv
set en kat, som var "tykmavet", og som havde orm.

OG alt i alt kan det godt have noget at gøre med HELHEDS-billedet. At
for eks. en kat som har BÅDE orm OG lopper, at den har det ikke ret
godt. Dens immunfor-svar ER ikke ret godt, og/eller bliver i hvert fald
dårligere af, at der er 2 (og/eller fle-re) ting i vejen med katten.

Jeg har en besøgsmis, som havde utroligt dårlig pels, og eksem og sår på
krop-pen at af klø sig og kradse sig gennem en hel sommer (første
sommer, hvor jeg sådan lagde mærke til, at den boede i min have). Jeg
spurgte ejeren (naboen, som egentlig ejer katten, men hvor den ikke
bryder sig om at være) om de ville give den en ormekur (da jeg syntes,
at jeg havde SET noget "bagi" katten), og det gjorde naboen så, og fra
den dag, og det l,5 år siden, da gik det fremad for katten med hensyn
til pelsen. Og IDAG har den verdens lækreste vintermisse
(bamsebjør-neagtige) tykke, fede pels, som skinner og strutter af
sundhed, og der er ikke spor af eksem, og ikke spor af sår. Den er hel
og fin, katten, og den klør sig udelukken-de "normalt".

Den bor - næsten - kun udenfor (liiiiiiiiiiidt inde i en stol
sommetider ), og den trækker godt nok vejret lidt tung herinde,
måske er det oprindeligt en lidt sart kat, måske har den lidt
"indendørsastma". Men den fejler i hvert fald ikke lige så me-get, som
den har fejlet. Tilsyneladende altså.

Med venlig hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar