Normark Kikkertsigte!
Fra : Martin og Christina

Dato : 25-01-04 16:20

Hej NG.

Jeg har skrevet for nogen tid siden omkring luftgevær og om køb af disse!
Mit valg faldt på en Gamo 880 Hunter (5.5), med et kikkertsigte af mærket
Normark, mit første kikkertsigte virkede fint, dog med den undtagelse, at
det ikke helt passede til Gamo'en og blev løs i "grabberne" efter nogle
skud.
Var i går oppe og købe et kikkertsigte, som efter sigende skulle kunne
bruges på et luftgevær, det er også et Normark sigte, Euro Line 3 - 9X42
(Wildgame), og efter at have indskudt geværet, har jeg observeret at
kikkertsigtet bliver uskarpt efter et skud, og efter andet skud, stiller den
skart igen!
Jeg har mine bange anelser, om at det slet ikke kan benyttes på et luftgevær
og vil blive ødelagt?
Skulle det være tilfældet, vil jeg selvfølgelig op og få det byttet eller
have mine penge tilbage!
Er det overhovedet muligt at få et kikkertsigte af ordenlig kvalitet med
zoom til luftgevær?

Med venlig hilsen

Martin

Fra : Mars

Dato : 25-01-04 17:26

Det vil jeg da tro !!! Kan du ikke sætte et sigte på med 25mm rør på ?? De
kan da holde til et riffel skud så mon ikke

ms

Fra : PeptoBizmo

Dato : 25-01-04 18:10

"Mars" skrev d. 25-01-04 17:26 dette indlæg :
> Det vil jeg da tro !!! Kan du ikke sætte et sigte på med 25mm rør på
?? De
> kan da holde til et riffel skud så mon ikke
>
> Det er fuldstændig ligemeget om et kikkertsigte kan holde til en
riffel. Rekylen på et lyftgevær går to veje, ikke kun en vej ligesom på
en riffel. Så optikken ryster løs, og det kan sagtens ske på en kikkert
til 10000. Så køb en dampa mount med gummidæmpning, og så en springer
rated kikkert. Så skulle der være en god chance for succes.

http://www.kandu.dk/

Fra : Dennisq

Dato : 25-01-04 18:23

"Martin og Christina" skrev d. 25-01-04 16:20 dette indlæg :
> [...]
eller
> have mine penge tilbage!
> Er det overhovedet muligt at få et kikkertsigte af ordenlig kvalitet

Hej,
Køb en zoomkikkert der beregnet til kraftige fjerderluftgevær og sæt så
en scopestop bagved, sådan at montagen ikke
rykker bagud.
Dennisq.

http://www.kandu.dk/

Fra : PeterTh

Dato : 25-01-04 18:26

> [...]
Køb en zoomkikkert der beregnet til kraftige fjerderluftgevær og sæt så
en scopestop bagved, sådan at montagen ikke
rykker bagud. Man kan sagtens få kikkerter fra nogle få 100 til flere
tusinde kr. der kan klare det.
Dennisq.

http://www.kandu.dk/