Skal have ny riffelkikkert!!!
Fra : Craphore

Dato : 25-01-04 15:32

Hej Alle

Jeg skal have ny riffelkikkert pris mellem 1000 - 3000kr.
Hvad kan anbefales!

Mvh/ js

Fra : Jon Inge Bragstad

Dato : 25-01-04 17:34

On Sun, 25 Jan 2004 15:31:55 +0100, Craphore <some@body.com> wrote:

>Hej Alle
>
>Jeg skal have ny riffelkikkert pris mellem 1000 - 3000kr.
>Hvad kan anbefales!

En brukt kvalitetskikkert, eventuelt å øke budsjettet med noen tusen
slik at du får en kikkert du kan stole på i mange år fremover.

Jeg kjøpte en brukt (tydeligvis ganske velbrukt, dvs en del slitasje i
finish) Kahles for et par år siden. I fjor høst begynte denne å dugge,
og jeg sendte den inn til reparasjon, uten å ha helt de store
forhåpningene til at garantien var i orden osv. Fredag kom kikkerten
tilbake fra utenlandsopphold, bedre enn noen sinne - uten kostnad.

Det lønner seg å satse på kvalitet, spesielt når man handler optikk.

Fra : Thomas Hauerslev And~

Dato : 25-01-04 18:02

Leupold, helt klart Leupold, de har forskellige slagt til forskellige
priser. Jeg har bl.a lige købt en Leupold 3,5-10x40mm tactical med Mil-dot

Thomas H. Andersen

Fra : Mars

Dato : 25-01-04 19:40

Der findes mange gode kikkerter til rimelige penge men lige så meget lort
for at sige det lige ud !!!
Jeg havde en tasco som den første kikkert, som efter at have været brugt i
regn og efterflg. frost ikke duede til andet en at pynte på riffelen, jeg
kunne simpelthen ikke kigge igennem (missede en skud chance til 5 stk
Kronhjorte)... Efter det tog jeg konsekvensen og smed en masse danske
dollars efter en kvalitets kikkert valget faldt på en zeiss V. og den er jeg
godt nok glad for, den har været med i al slags vejr, er utrolig lysstærk,
lille og let i forhold til andre kikkerter.
Jeg kiggede på mange forsk. ...Schmidt & Bender, Doctor, Leupold, Swarovski
men syntes bedst om zeiss kikkerten.

Jeg var dog noget lun på Leupold, men valgte ikke den pga den relative høje
pris, og så kunne den model jeg var lun på kun fås med 25 mm rør

ms

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-04 19:48

Hej js

Inden for pris 1000 - 3000kr kan jeg varmt anbefale en Eagle Eye 2,5-10x50
m/belyst sigte
se pris på f.eks.
http://www.effektlageret.dk/product.asp?product=364&page=1 ( kr. 1799,-)

Jeg har et eksemplar, som jeg i den grad har "mishandlet" bla. på min 300WSM
riffel. Den har virkelig overrasket mig mht. klikfasthed, randskarphed og
modstandsdygtigehed overfor en magnumriffel. Deh har gået ca. 200 skud
indtil videre og fungerer perfekt. Den er/var monteret i aftagelige QDW
Leupold stålmontager på stålbaser (Weaver Grand Slam). Bliver nu afprøvet på
min Husqvarna cal. 8x57js i EAW Sving - motager og den fungerer stadivæk
optimalt (ca. 100 skud). Jeg sammenligner med min Zeiss Diavari Z og min
Meopta Artemis 2100 og jeg har ikke endnu observeret den store forskel i
kvalitet i forhold til dem; men der fan...s til forskel i pris.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om erfaringer med Eagel Eye kikkerter!

MVH

Mauser98

www.mauser98.dk

Fra : Tovii

Dato : 27-01-04 16:22

Hvis du selv skal eller har familie, der skal til eller blot hjem fra USA,
så kig på:

www.cheaperthandirt.com

www.scopesnmore.com

Jeg har slev handlet med førstnænvte, og måtte slippe 3000kr. incl. MOMS i
DK-lufthavn(!!!) for en Nikon til vel over 7000kr. herhjemme. Der er
virkeligt penge at spare derovre. Men det afhænger af, hvilket mærke du vil
have. Nikon giver store rabatter....

God fornøjelse, og husk, at en dyr kikkert på en billigere riffel er meget
at foretrække frem for det omvendte...

Tobester