Farvning af specifik celle i et stringgrid~
Fra : CM

Dato : 24-01-04 18:50

Hej

Jeg har et program lavet i delphi 6, hvor jeg har en stringgrid hvor navene
på nogle FTP sites er listet. Jeg laver en NMFTP.Connect til FTP sitene en
efter en, hvis denne connect går godt ønsker jeg at farve baggrunden for det
pågældende site grønt, hvis det derimod ikke lykkes at connecte skal
baggrunden farves rødt.hvordan laves dette??

mvh
Carsten

Fra : Lars :D

Dato : 24-01-04 20:49

Benyt Delphis egen DrawColumnCell således:

procedure TForm1.StringGrid1DrawColumnCell(Sender: TObject;
const Rect: TRect; DataCol: Integer; Column:
TColumn;
State: TGridDrawState);

procedure Farve(NyFarve: TColor);
begin
StringGrid1.Canvas.Brush.Color := NyFarve;
end;

begin
Farve(clWhite); // Sæt farve til hvid som standard eller vælg en anden

If Connected Then
Farve(clGreen);

If Not Connected Then
Farve(clRed);

{
Hvis du kun benytter rød og grøn kan du i denne procedure nøjes med
følgende:
Begin
If Connected Then
Farve(clGreen)
Else Farve(clRed);

if gdFocused in State then
DrawFocusRect(StringGrid1.Handle, Rect); // Opdater celle
End;
}