Ping tider i netværk
Fra : Chr. L.

Dato : 24-01-04 16:16

jeg bruger PING PLOTTER, til at check ping til en TDC server,-mit problem er
at det næsten altid er HOP 3 (arrownet) som dør...se herunder et lille
udsnit (der kører intet andet på mit netværk andet end ping plotter)

Da der sendes en ping ud hver sekund kan man se at det er flere sekunder den
er 'død' og cutter totalt,-jeg har tænkt mig at klage over dette (igen) og
bruge denne dokumentation!,-er den noget værd?.

som det kan ses er det nogne gange ret massivt, mine ping tider er generelt
sådanne OK,-hvad ville I gøre?,-jeg er ret træt af ikke at kunne spille
online!!!!

Hop IPAddress DNSName
1 172.16.255.254 --------------
2 62.61.129.254 fet00-00-00.faeth.ro00.peri.strt0202635.dk.arrownet.dk
3 62.61.144.254 fet00-00-00.faeth.ro00.dist.trvg0501400.dk.arrownet.dk
4 62.61.128.29 pos04-00-00.stm01.ro00.back.dk02800aelv001.arrownet.dk
5 192.38.7.39 ge2-0-2.1000m.virnxg2.ip.tele.dk

Date/Time 1 2 3 4 5
24-01-2004 16:00:35,13 ,13 ,15 ,14 ,22
24-01-2004 16:00:35,9 ,21 ,45 ,26 ,31
24-01-2004 16:00:35,61 ,55 , * , * , *
24-01-2004 16:00:35,12 ,10 , * , * , *
24-01-2004 16:00:35,10 ,11 , * , * , *
24-01-2004 16:00:35,10 ,11 , * , * , *
24-01-2004 16:00:35,10 ,9 , * , * , *
24-01-2004 16:00:35,12 ,9 , * , * , *
24-01-2004 16:00:35,13 ,11 ,12 ,14 ,12
24-01-2004 16:00:36,34 ,18 ,14 ,27 ,27
24-01-2004 16:00:40,10 ,11 , * , * , *
24-01-2004 16:00:40,10 ,11 , * , * , *
24-01-2004 16:00:40,10 ,9 , * , * , *
24-01-2004 16:00:40,12 ,9 , * , * , *
24-01-2004 16:00:40,13 ,11 ,12 ,14 ,12
24-01-2004 16:00:40,34 ,18 ,14 ,27 ,27
24-01-2004 16:00:40,21 ,10 , * , * , *
24-01-2004 16:00:40,8 ,12 , * , * , *
24-01-2004 16:00:40,10 ,10 , * , * , *
24-01-2004 16:00:40,9 ,10 ,11 ,14 ,13
24-01-2004 16:00:41,10 ,11 , * , * , *
24-01-2004 16:00:41,10 ,9 , * , * , *
24-01-2004 16:00:41,12 ,9 , * , * , *
24-01-2004 16:00:41,13 ,11 ,12 ,14 ,12
24-01-2004 16:00:41,34 ,18 ,14 ,27 ,27
24-01-2004 16:00:41,21 ,10 , * , * , *
24-01-2004 16:00:41,8 ,12 , * , * , *
24-01-2004 16:00:41,10 ,10 , * , * , *
24-01-2004 16:00:41,9 ,10 ,11 ,14 ,13
24-01-2004 16:00:41,23 ,10 ,13 ,25 ,20
24-01-2004 16:00:42,10 ,9 , * , * , *
24-01-2004 16:00:42,12 ,9 , * , * , *
24-01-2004 16:00:42,13 ,11 ,12 ,14 ,12
24-01-2004 16:00:42,34 ,18 ,14 ,27 ,27
24-01-2004 16:00:42,21 ,10 , * , * , *
24-01-2004 16:00:42,8 ,12 , * , * , *
24-01-2004 16:00:42,10 ,10 , * , * , *
24-01-2004 16:00:42,9 ,10 ,11 ,14 ,13
24-01-2004 16:00:42,23 ,10 ,13 ,25 ,20
24-01-2004 16:00:42,10 ,14 ,14 ,14 ,14

Chr.

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 24-01-04 16:28

Chr. L. wrote:
> [...]
> er 'død' og cutter totalt,-jeg har tænkt mig at klage over dette (igen) og
> bruge denne dokumentation!,-er den noget værd?.

Du kan da prøve, men jeg spår dig ikke megen succes på det område.

Derudover er det sandsynligvis en router du pinger. En routers opgave er
ikke at svare på pings, men at sende pakker videre til deres
destination. Derfor behøver pakketabet til den aktuelle router ikke at
have nogen betydning.

> som det kan ses er det nogne gange ret massivt, mine ping tider er generelt
> sådanne OK,-hvad ville I gøre?,-jeg er ret træt af ikke at kunne spille
> online!!!!

Og du er sikker på at det har noget med sagen at gøre fordi...?

<KLIP>

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Chr. L.

Dato : 24-01-04 16:44

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> wrote in message

> [...]
> ikke at svare på pings, men at sende pakker videre til deres
> destination. Derfor behøver pakketabet til den aktuelle router ikke at

jeg pinger jo TDC's IP, ikke arrownet, men det er ALTID ved hop 3 at den
'afbryder', TDC's router har også et par drops engang imellem,-men det er
intet i forhold til det mønster med at det er HOP 3 (62.61.144.254) der
'dør' ret tit.

jeg har checket IP'en med lan guard (GFI.COM).

IP Address : 62.61.144.254
Resolved : fet00-00-00.faeth.ro00.dist.trvg0501400.dk.arrownet.dk
Operating System : Windows
Time to live : 255
ports - 1 open ports
79 [ Finger ]

UDP ports - 22 open ports
42 [ Name => Name Server ]
43 [ whois ]
53 [ DNS => Domain Name Server ]
67 [ bootps => Bootstrap Protocol Server ]
68 [ bootpc => Bootstrap Protocol Client ]
88 [ Kerberos 5 ]
111 [ RPC => SUN Remote Procedure Call ]
123 [ NTP => Network Time Protocol ]
135 [ epmap => DCE endpoint resolution ]
137 [ Netbios-NS => Netbios Name Service ]
143 [ imap => Internet Message Access Protocol ]
161 [ SNMP => Simple Network Management Protocol ]
162 [ SNMP trap ]
445 [ Microsoft CIFS => Common Internet File System ]
514 [ syslog ]
520 [ router => Router routed RIPv.1, RIPv.2 ]
749 [ Kerberos Administration ]
1167 [ phone => Conference calling ]
1433 [ ms-sql-s => Microsoft SQL Server ]
1512 [ wins => Microsoft Windows Internet Name Service ]
1900 [ ssdp => Simple Service Discovery Protocol ]
2049 [ nfsd => Network File System daemon ]

Chr.