Netflow - OpenSource/GPL ?
Fra : Brian Ipsen

Dato : 24-01-04 14:02

Hej!

Findes der nogle fornuftige OpenSource / GPL løsninger, som kan opsamle
NetFlow data - og smide resultatet ind i en eller anden form for tabel eller
lignende ? Jeg har ikke behov for trafik-grafer, da MRTG fint kan klare den
del. Problemet er, at jeg godt vil vide hvor meget internet-trafik der er på
specifikke IP adresser i det interne netværk - men trafim genereret internt
(DNS-opslag, backup-trafik etc) skal ikke tælles med, da det aldrig når WAN
linien...

Nogle gode ideer ??

/Brian

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 24-01-04 14:31

Brian Ipsen wrote:
> [...]
> (DNS-opslag, backup-trafik etc) skal ikke tælles med, da det aldrig når WAN

Et par stykker...

<http://freshmeat.net/search/?q=netflow§ion=projects&x=0&y=0>

--
Mvh. / Best regards,