Jeg havde et webhotel hos Tiscali - og det fungerede aldrig nogensinde. Jeg
skiftede til
www.jirty.dk, hvor man både kan få php, asp, databasemuligheder
m.v. fp-extensions med ret til selv at administrere det meste, mail,
hjemmeside m.v. for kun 50 kr. mere om året end Tiscali.
De arbejder på W2k-servere og de får fp til at fungere uden synderlige
problemer - og hvis du ønsker asp eller php, så får du det med uden at
skulle betale omkring de 6000 kr. årligt som Tiscali forlanger for samme
ydelse (jeg betaler omkring 800 kr. årlig, (opkræves kvartalvis med godt 200
kr. kvartalet) - de er venlige, hurtige og professionelle og du kan få
forskellige løsninger alt efter dit behov.
Men vær opmærksom på følgende:
1. du skal ´naturligvis have en udbyder, der leverer din adsl-forbindelse
(eller hvilken forbindelse du nu har - jeg har f.eks. TDC)
2. du skal sikre dig at du afmelder dig hos Tiscali med et rekommanderet
brev, da de har synderligt rod i deres regnskaber
3. du skal endvidere sikre dig at du overholder alle de forskrifter for
opsigelse, du kan læse om på Tiscalis hjemmeside og sørge for at få
dokumentation/kvitteringer for alt, hvad du foretager digl.
4. stol ikke på Tiscalis oplysninger over en dørtærskel - det vil sige: hvis
de telefonisk fortæller dig, at nu er din opsigelse i orden, så stol IKKE på
dem - og husk, at selvom du beder om at få en skriftlig bekræftelse på at
tingene er i orden, så vid at det får du aldrig, men du kan godt vente at
du - uden videre risikerer følgende problemer:
a. de sender din regning til Jylland eller lignende obscure steder - og du
modtager den ikek
b. som følge af a., sender de straks en rykker til din normale adresse og
fortæller at da du ikke har fortalt at du er flyttet, så bedes ´du overholde
de regler der gælder for flytning, da de ellers betragter det som
misligeholdelse af kontrakten (uanset om du vitterlig har meddelt dem
flytning via deres hjemmeside eller ej.
c. at du 14 dage efter at du har modtaget b. alligevel får en
inkassoskrivelse fra Intrum Justitia, hvor du pålægges at betale beløbet ca.
3 gange - og alligevel skal du vide, at enhver henvendelse til Tiscali
herefter blot vil betyde at du bliver henvist til Intrum Justitia, fordi de
nu ikke har noget at gøre med din sag mere.
d. et par måneder efter kan du så igen komme i den situation, at du -trods
din henvendelse til I.J.,hvor du har dokumenteret at du allerede HAR betalt
hvad du skylder forlængst - endnu en gang opkræves det samme beløb, nu med
renters renter, gebyrer m.v., hvorefter de truer dig med endnu en anmeldelse
til inkasso.
e. vid at du kan forsøge at ringe til dem - gør det, hvis du alligevel har
et par dages ferie til gode - det er næsten umuligt at komme igennem til
dem.
Når du har iagttaget alle disse forhold, så vid, at du - efter alt
tilsyneladende er gået i orden - alligevel risikerer at få en ekstra
regning.
Ekstra Bladets reklame med at "så sender vi dem blot en regning til" -
passer fint på Tiscali - en gang et godt selskab, der hed Image
Scandinavia - blev værre med World Online og er nu blevet katastrofalt med
Tiscali. De fyrede en stor del af medarbejderstaben for at spare penge - og
kunderne flygter derfra.
Jeg er ikke den eneste, der er løbet ind i den slags problemer -og tro mig:
deres problemer er velkendte og jeg har været hos dem
llige siden de hed Image Scandinavia - med Tiscali blev det simpelthen for
meget.
--
ahw
"KS" <keld.soerensen@os.dk> skrev i en meddelelse
news:4012230a$0$95066$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej med jer !
>
> Er der ikke nogen af jer, der har haft problemer med opdatering af jeres
> hjemmeside vha FP hos Tiscali ?
>
> Hvad gjorde I for at få det løst ?
>
> KS
>
>