Rovfugl ved foderbrættet - musvåge?
Fra : js

Dato : 24-01-04 00:32

Hejsa. Havde en sjov oplevelse i går. Ville netop jage en Skade væk fra
småfuglenes område, da jeg fik øje på en stor brun fugl på jorden under
foderbrættet. Den sad og rev i/spiste et stykke oksetalg jeg havde hængt ud
til mejserne. Hentede min mand, vi stod og betragtede den adskillige
minutter, hvor den spiste mens den vagtsomt havde øjnene opmærksomt rettet
mod evt. fjender.

Den var højst 3 m. fra huset, hvor vi befandt os bag to lag glasruder. Jeg
fik taget en del fotos af den, har sendt et til evt. interesserede som
forhåbentlig vil hjælpe med at identificere den for os. Vore gæt går på:
Musvåge eller Skrigeørn, men vi har ikke andet at holde os til end fotos fra
fuglebøgerne. Størrelsen var som en stor fasanhøne eller større, kraftig og
sund at se til.

Venter spændt på jeres bud - vi har hørt at også Skrigeørnen er set her i
området som er Nordvestfyn.

Et af billederne kan ses på:
http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=129914&kode=

har formindsket billedet da vi har en langsom forbindelse.

Mvh uh

Fra : Mikkel

Dato : 24-01-04 00:44

> Vore gæt går på: Musvåge eller Skrigeørn, men vi har ikke andet
> at holde os til end fotos fra fuglebøgerne.

Musvåge uden tvivl.

Mikkel

Fra : js

Dato : 02-02-04 10:16

> Musvåge uden tvivl.
>
> Mikkel

Tak for det - det er også hvad vi har selv regner med nu efter at have
"hilst" på den næsten dagligt. Vi hænger lidt flæskesvær eller oksetalg ud i
et stykke bomuldgarn, det er den åbenbart i stand til at definere som mad.

Vi har også fornøjelse af diverse småfugle samt nu en fasankok, ret
varieret, ikke?

Mvh uh