Stored procedere
Fra : Maxi

Dato : 23-01-04 22:02

Jeg skal igang med lave en masse stored procedures(sp) i forbindelse med et
projekt. Jeg har ikke kunne finde en bog omhandlende sp. Der var blot små
eksempler i de bøger jeg har kigget på om ms sql server. Kan i anbefale en
god med eksempler på avanceret sp.

Og så et andet spørgsmål. Når jeg installere mssql 2000 på min maskine så
efter stykke blokkere den for internet forbindelse. Bliver nød til at
genstarte comp. hvor det så virker i et stykke tid. Jeg har adsl. Og det
sker hver gang jeg installere ms sql server. Nogen der har kendskab til
problemet og en evt. løsning.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-01-04 23:38

Maxi skrev:

> [...]
> omhandlende sp. Der var blot små eksempler i de bøger jeg har
> kigget på om ms sql server. Kan i anbefale en god med

Nu er det svært at vide hvad du forstår ved en avanceret sp - men
jeg har haft stor glæde af bogen her:

Professional SQL Server 2000 Programming
<http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/1861004486/002-
6536716-8937613?v=glance>

Den handler om meget andet end lagrede procedurer, men den er IMO
klart værd at læse.

Af Amazons "Det købte de også"-liste kan jeg se at der er en anden
bog med titlen: "The Guru's Guide to SQL Server Stored Procedures,
XML, and HTML". Den var måske værd at kigge på hvis du kun skal
bruge information om sp'er.

> Og så et andet spørgsmål. Når jeg installere mssql 2000 på min
> maskine så efter stykke blokkere den for internet forbindelse.

Det kører fint her. Du skal nok over i en windowsgruppe hvis du vil
have hjælp til opsætningen.

Er der adgang til sql-serveren fra internettet (i så fald kunne
problemet måske være uønskede gæster der forsøger at kommunikere
med sql server).
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-01-04 15:36

"Maxi" wrote in message

> [...]
> eksempler i de bøger jeg har kigget på om ms sql server. Kan i anbefale en

Kik i Books Online (BOL) der følger med mssql

Har du patchet mssql op til sidste patch version (4)?

- Peter

Fra : Maxi

Dato : 25-01-04 11:48

Jeg vidste ikke at der var såen en bog. Men den er rigtig god.
> Kik i Books Online (BOL) der følger med mssql

> Har du patchet mssql op til sidste patch version (4)?
Jeg opgradere til SP3a og siden har jeg ikke har haft problemer med mistet
net forbindelse.

Tak for hjælpen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-01-04 19:14

Peter Lykkegaard wrote :

> Har du patchet mssql op til sidste patch version (4)?

Hvor finder du den henne?

--
Jesper Stocholm

Gør Christiania en tjeneste - køb din hash et andet sted.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-01-04 23:33

Jesper Stocholm wrote:

> Hvor finder du den henne?