Brusk
Fra : Hansen

Dato : 23-01-04 14:20

Hej gruppe

Jeg har længe haft en dårlig vane med at spise kyllingebrusk og er først nu
kommet til at tænke på om det egentligt er usundt ... for sundt er det
næppe.
Er der nogen der ved noget om det?

Mvh
Hansen

Fra : arc@na

Dato : 23-01-04 18:54

"Hansen" <bluesboys@-remove.me-hotmail.com> wrote in

> Jeg har længe haft en dårlig vane med at spise kyllingebrusk og er
> først nu kommet til at tænke på om det egentligt er usundt ... for
> sundt er det næppe.
> Er der nogen der ved noget om det?

Der er ikke specielt meget næring i brusk, men skadeligt er det i hvert
fald ikke.

arc@na

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 23-01-04 23:04

"Hansen" <bluesboys@-remove.me-hotmail.com> wrote in message

> [...]
> kommet til at tænke på om det egentligt er usundt ... for sundt er det

Det er det rene fedt. Kan du ikke bare stoppe den dårlige vane? Det
smager da også af helvede til.

Mvh. JIB

Fra : Britt Malka

Dato : 24-01-04 00:16

"Jørn Ibsen" <ji@iteration.dk> skrev:

>Det er det rene fedt.

Omtrent lige så fedt som knogler
--
Britt Malka
Gratis hovedbrud, puslerier og hjernegymnastik: http://www.hovedbrud.com

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 24-01-04 00:19

[Jørn Ibsen | Fri, 23 Jan 2004 22:04:25 +0000 (UTC)]

>Det er det rene fedt.

Fedt? Det er da protein...

>Kan du ikke bare stoppe den dårlige vane? Det
>smager da også af helvede til.

Enig, jeg fik også lidt kvalme da jeg læste om det :)

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Uffe Ravn

Dato : 24-01-04 00:52

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> skrev

> Enig, jeg fik også lidt kvalme da jeg læste om det :)

Har i aldrig hørt om maskinudbenet kød?

Mvh.

Fra : arc@na

Dato : 24-01-04 12:33

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote in news:4011b39a$0$155
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Har i aldrig hørt om maskinudbenet kød?

Nåeh, "røde pølser", "pålæg" og den slags?

arc@na

Fra : Uffe Ravn

Dato : 24-01-04 15:13

"arc@na" <this@ress.is.invalid.com> skrev

> Nåeh, "røde pølser", "pålæg" og den slags?

Jeps.

Mvh.

Fra : arc@na

Dato : 24-01-04 22:55

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote in news:40127d70$0$160
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Jeps.

Jeg har lige en samtale med min gamle ven Ulrik - i den store, hvide
telefon. Vil I have mig undskyldt et øjeblik....

--
Quidquid latine dictum sit altum viditur
Med venlig hilsen

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 25-01-04 15:41

[Uffe Ravn | Sat, 24 Jan 2004 00:51:37 +0100]

>Har i aldrig hørt om maskinudbenet kød?

Jo, af samme årsag spiser jeg, når det drejer sig om fjerkræ, aldrig
andet end rent kød, pølser, posteger o.l rør jeg ikke.

Maskinudbenet kalvekød f.eks. er stadig lidt slemt, men metoden er helt
anderledes - den s.k. 'maskinudbening' af fjerkræ er decideret ulækker.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : arc@na

Dato : 25-01-04 16:10

Rene' Hjorth <rhjorth@spamcop.net> wrote in

> Jo, af samme årsag spiser jeg, når det drejer sig om fjerkræ, aldrig
> andet end rent kød, pølser, posteger o.l rør jeg ikke.

Det kan man nu godt, hvis man køber ind de rigtige steder. Jeg kan kraftigt
anbefale slagteren "Rita's Charcuterie" i Larsbjørnsstræde - de laver selv
alle deres pølser og postejer, og handler iøvrigt med ægte parmaskinke og
frisk fremstillede tærter, pålæg og andre delikatesser. Sådan et sted er
der ikke maskinudbenet kød, men så er det også noget dyrere (men man får
kvalitet for pengene). En anden god slagter er den økologiske på Kultorvet,
og der er sikkert mange andre, bare man ser sig lidt omkring.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 26-01-04 19:19

[arc@na | 25 Jan 2004 15:10:25 GMT]

>Det kan man nu godt, hvis man køber ind de rigtige steder.

Jeg tror at du misforstod mig:

Det er kyllingepølser, kyllingepostejer m.m.m. lavet udaf maskinudbenet
fjerkræ jeg ALDRIG nogen sinde vil røre - af andet kød kan jeg godt leve
med at en procentdel er maskinudbenet.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : arc@na

Dato : 26-01-04 23:24

> Det er kyllingepølser, kyllingepostejer m.m.m. lavet udaf maskinudbenet
> fjerkræ jeg ALDRIG nogen sinde vil røre - af andet kød kan jeg godt leve
> med at en procentdel er maskinudbenet.

Helt enig - jeg tænker bare slet ikke i den slags "varer"... )