SET @mange = (SELECT en-hel-masse)?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 23-01-04 13:51

Hej NG.

I en stored procedure sætter jeg en variable vha. en select:
SET @Var1 = (SELECT Felt1 FROM Tabel)

Nu vil jeg gerne sætte to variable til værdien af to felter i den samme
tabel, altså noget i stil med
SET @Var1, @Var2 = (SELECT Felt1, Felt2 FROM Tabel)

Kan man det i M$ SQL 2K?

mvh
Stefan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-01-04 14:52

Stefan Kristensen skrev:

> I en stored procedure sætter jeg en variable vha. en select:
> SET @Var1 = (SELECT Felt1 FROM Tabel)

Kan også skrives:

SELECT @Var1 = Felt1 FROM Tabel

> Nu vil jeg gerne sætte to variable til værdien af to felter i
> den samme tabel, altså noget i stil med
> SET @Var1, @Var2 = (SELECT Felt1, Felt2 FROM Tabel)

Det bliver så til:

SELECT @Var1 = Felt1, @Var2 = Felt2 FROM Tabel
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 23-01-04 15:01

Det var jo nemt nok
Tak for hjælpen

c",)
Stefan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-01-04 15:05

Stefan Kristensen skrev:

> Det var jo nemt nok
> Tak for hjælpen

Velbekomme. Hvis du vil gøre lidt til gengæld, må du gerne læse min
signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen