Hund drikker meget
Fra : Jimmy

Dato : 23-01-04 11:42

Hej

Min lille Tyson (Blanding) på tre måneder er begyndt at drikke
uforholdsmæssigt meget mere end normalt uden at vi har optrappet hans
aktivitetsniveau.

Min kæreste snakkede med dyrelægen, som bad os måle det træcise forbrug til
mandag, som samtidig sagde, at det kunne være sukkersyge, selvom det var
uhyre sjældent.

Kender I til andre sygdomme/fænomener, som gør, at hunde drikker langt mere
end normalt?

Mvh
Jimmy

Fra : Lene Hansen

Dato : 23-01-04 12:05

Ja, en hund med livmoderbetændelse drikker meget. Men om så ung en hund kan
have det, ved jeg intet om.
Men øget tørst ved denne lidelse er meget almindelig. Har forøvrigt selv
haft to hunde med denne sygdom, hvor netop øget drikkelyst var det største
symptom.

Lene Hansen

Fra : M. Jørgensen

Dato : 23-01-04 13:23

"Lene Hansen" <le_ne@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> symptom.
>
> Lene Hansen
>
> ?? Det er nok ikke livmoderbetændelse, da det er en han.

Mvh Mariane

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-01-04 13:44

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@FJERN.yahoo.co.uk> wrote in message
> [...]
> uhyre sjældent.
>
> Kender I til andre sygdomme/fænomener, som gør, at hunde drikker langt

Jeg mener også at blærebetændelse kan give øget tørst.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Jimmy

Dato : 23-01-04 13:58

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> "Jimmy" <nyhedsgruppe2001@FJERN.yahoo.co.uk> wrote in message

> til

> mere
>
> Jeg mener også at blærebetændelse kan give øget tørst.

Ifølge netdyredoktor siger de symptomerne er følgende:

Hvad er symptomerne på blærebetændelse?

• Hyppig vandladning
• Smertefuld vandladning
• Blod i urinen
• Stærkt lugtende urin

Kun den første er gældende så vidt jeg kan se, men kl 15.30 skal vi ned til
dyrelægen igen og have resultatet af urintesten.

Jeg melder tilbage, når jeg ved mere.

Tak for hjælpen til alle,
Jimmy

Fra : Lene Hansen

Dato : 23-01-04 14:05

Jeg læste ikke lige det var en han! Jeg ved også hos katte at nyreproblemer
giver øget tørst, så det gælder vel også for hunde. Det kan tjekkes i en
blodprøve.

Lene

Fra : Lou

Dato : 23-01-04 16:17

> [...]
> uhyre sjældent.
>
> Kender I til andre sygdomme/fænomener, som gør, at hunde drikker langt mere

Hej...

Prøv dette link...
http://www.netdyredoktor.dk/Symptomer/Hund/Oget_drikkelyst-hund/oget_drikkelyst-hund.html

mvh
Lou

Fra : Jimmy

Dato : 23-01-04 18:30

> Hej...
>
> Prøv dette link...

http://www.netdyredoktor.dk/Symptomer/Hund/Oget_drikkelyst-hund/oget_drikkel
yst-hund.html

Den er ret imponerende den side.
Før jeg fik hund fattede jeg ikke, at nogen gad at bruge tid på sådan et
nicheprodukt, men jeg har måttet sande, at den er ganske effektiv, saglig og
at det er ekstremt lækkert, at alle artikler er bygget op på samme måde.

Nå, men dyrlægen undersøgte Tysons urin og fandt, at den var tyndere end
normalt, hvilket dog var fint nok, når han drak en del, og at der ikke var
spor af sukkersyge.

De foreslog, at vi så tiden an og skrev ned hvor meget han drikker.

Tak til alle for hjælpen,
Jimmy

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 23-01-04 19:56

> Nå, men dyrlægen undersøgte Tysons urin og fandt, at den var tyndere end
> normalt, hvilket dog var fint nok, når han drak en del, og at der ikke var
> spor af sukkersyge.

Det var jo dejligt!
Når det så er sagt kan jeg sige at sukkersyge ikke opstår ved så unge hunde!
Det er umuligt!

Rinnie

Fra : Lou

Dato : 24-01-04 17:23

> [...]
> spor af sukkersyge.
>
> De foreslog, at vi så tiden an og skrev ned hvor meget han drikker.

Hej...

Held og lykke med ham

mvh
Lou

Fra : Jimmy

Dato : 24-01-04 20:51

"Lou" <odin@paradis.dk> wrote in message

> Hej...
>
> Held og lykke med ham

Jo tak - Nu er han naturligvis begyndt at drikke helt normalt igen

Men jeg vil hellere kaldes overbeskyttende og komme til dyrlægen een gang
for meget end een gang for lidt...

Mvh
Jimmy