Pakker forsvinder mellem to windows comput~
Fra : Morten Isaksen

Dato : 23-01-04 10:31

Jeg har et mærkeligt netværksproblem (tror jeg nok).

Jeg har en Windows 2000 server stående for enden af en Tiscali ADSL
forbindelse. Denne server virker fint,
pånær ved en Windows 2000 klient på en Webspeed ADSL. Normalt ville
jeg give klienten skylden, men den har
ingen problemer med at komme i kontakt med andre servere.

Når man går ind på hjemmesiden på serveren fra denne klient, så sker
der som hovedregel ingenting. IE skriver
"Åbner siden..." og det er det. Nogen gange kan man være heldig at der
kommer et enkelt billede eller 2 efter
et par minutter.

Jeg installerede en sniffer på klienten og kunne se følgende:

klient -> server : SYN
server -> klient : SYN,ACK
klient -> server : ACK
klient -> server : HTTP GET...
klient -> server : TCP retransmission GET...
server -> klient : TCP previous segment lost

og så sker der ikke mere...

Alle andre hjemmesider virker som sagt fint på klienten. Kan det være
noget MTU eller windowdsize der ikke
er kompatibelt mellem Tiscali og Webspeed?

Jeg er ved at få grå hår af det her.

/Morten

Fra : kle

Dato : 30-01-04 07:57

Hr du prøvet at "flushe" dns... Har selv haft et ligende problem med XP
og 2000 op mod en 2000 server 3 på XP og 4 på 2000 en lavede samme fejl
som du beskriver.

gå i comando promt og flush DNS..
Se evt. på www.speedguide.net der er en masse godt om netværk.

http://www.kandu.dk/