Asus + ny Cpu
Fra : squizze

Dato : 23-01-04 01:29

Hej Ng

Jeg har et asus a7v8x og opdateret bios til 1013 og ifølge det
skulle jeg kunne sætte den ny inkøbte AMD Athlon XP 3000+
men det vil boardet ikke, er der nogen herinde der har en ide
om hvorfor ?

Hilsen Svend

Fra : hh

Dato : 23-01-04 13:52

On Fri, 23 Jan 2004 01:29:22 +0100, "squizze" <squizze@nomail.com>
wrote:

> [...]
>skulle jeg kunne sætte den ny inkøbte AMD Athlon XP 3000+
>men det vil boardet ikke, er der nogen herinde der har en ide
Er det ikke kun til XP2800 den kan klare.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-01-04 19:52

"hh" <hh@hh.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke kun til XP2800 den kan klare.

I følge Asus hjemmeside
http://www.asus.com/support/cpusupport/cpusupport.aspx
kan nogle versioner klare op til 2600 Thoroughbred og andre op til 3000
Barton.
Sidstnævnte kræver, at
*Only with a FSB333 sticker on south bridge.

Kurt

Fra : squizze

Dato : 23-01-04 21:49

> [...]
> Barton.
> Sidstnævnte kræver, at
> *Only with a FSB333 sticker on south bridge.

Hej Kurt

Ja, det er derfor jeg spørger, om hvorfor den ikke vil køre med en 3Ghz cpu
når nu de skriver det på deres hjemmeside og så allerede fra bios 1011.
Med hensyn til "FSB333 sticker on south" bridge ved jeg ikke noget om da
jeg ikke kan finde ud af hvor jeg finder disse oplysninger. Nogen ide´er ?

PFT
Svend

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-01-04 23:30

"squizze" <squizze@nomail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg ikke kan finde ud af hvor jeg finder disse oplysninger. Nogen ide´er ?

Ja, det står i din manual på side 21. Hvis du ser ind på bundkortet og har
bagsiden af computeren mod venstre, skal du se ud for nr. 2 pci port fra
oven af. Der sidder en større chip, hvor det bl.a. står VIA på. Det er South
Bridge chippen. Så det skulle være der, at denne label skulle være sat på,
hvis den understøtter 3000+
Er du stadig i tvivl om det er den rigtige chip? Forestil dig en vandret
linie fra pci port 2 mod højre. Find den midterste ram port (3 stk) foroven
og lav en lodret streg nedad. De 2 linier vil krydse hinanden oveni chippen.

Kurt

Fra : squizze

Dato : 24-01-04 00:21

> [...]
foroven
> og lav en lodret streg nedad. De 2 linier vil krydse hinanden oveni

Takker mange gange for hjælpen Kurt, nu ved jeg at der skal et nyt MB til
for at køre med den cpu.

Svend

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-01-04 00:57

Ja, det var jo surt show, men velbekomme.

Kurt