Hvordan gjorde i med Topcom WBR611
Fra : Johnny Haugaard

Dato : 22-01-04 23:15

Hej i gruppen,

Min gamle far har købt et trådløst sæt Topcom med WBR611 (router) og 2 stk
USB dongles.

Han skal bruge det når de om 1 md for internet via Arrownet, så han og min
gamle mor kan komme på nettet med hver sin PC.

Jeg har nu taget det med hjem, for at finde ud af hvordan det skal sættes
op, (så jeg kan gøre det når tiden kommer).

Jeg har sat WBR611 op med kabel fra min stationære PC og kabel til ADSL
modemmet.
Kan også sagtens komme på nettet den vej

Men når jeg installere software til USB donglen i min bærbare og putter
donglen i, kommer der godt nok forbindelse (med fuld signal) og jeg kan se
min anden pc.

Men jeg kan ikke komme på internettet, hvis jeg kører en ipconfig har jeg
fint ip adresse og undernetmaske, men ingen gateway.

Hvad er det lige jeg mangler at gøre (hvor og hvordan)

(det er mit første forsøg med trådløst)

mvh Johnny Haugaard

Fra : Johnny Haugaard

Dato : 23-01-04 01:06

Hej igen,

Jeg vist selv løst det. Det viser sig at man ikke kan være sikker på at få
connection mellem enheder hvis man ikke sætter WEP op (til) så vidt jeg kan
se og læse mig til på Topcom sparsomme materiale.

Da jeg satte WEP på med div keys. var forbindelsen der med det samme og
virker ganske godt.

Jeg kan surfe rundt på alle side jeg lyster selvom statusbar siger intet
signal. Det er da meget godt gået. Men mon ikke en lille software update var
på sin plads.

mvh Johnny Haugaard