Registrering af .NET .dll til brug i ASP s~
Fra : Morten Iversen

Dato : 22-01-04 21:07

Hej Alle,

Jeg har lavet en .NET .dll, som jeg ønsker at benytte fra noget ASP kode.
Jeg har forsøgt at registrere den vha. regasm, men tilsyneladende er det
ikke tilstrækkeligt.

Problemet er at tilgangen til .dll fungerer ok på min localhost, men efter
registrering på den rigtige server får jeg fejlen:
Microsoft VBScript runtime error '800a000d'
Type mismatch

ved kald af en metode på klassen.

Dvs. objektet kan godt creates, men fejlen opstår ved metodekaldet. Er der
nogen der har et bud på hvad der er galt? Der findes en /tlb option som
tilsyneladende har noget med typeregistrering at gøre, men jeg ved ikke om
det kan være noget i den retning jeg mangler. (Har forsøgt alene med /tlb
uden held)

Mvh. Morten

Fra : Morten Iversen

Dato : 22-01-04 23:00

Update:

Det er lykkedes mig nu. Problemet var en faktisk en Type mismatch. Et input
parameter var long, og min lokale maskine (XP) kunne åbenbart godt håndtere
værdien 100, imens serveren (win2000) ikke kunne. Der er tilsyneladende ikke
den samme parameterhåndtering i de to systemer.

Hvis der er nogen der har indsigt i hvorfor dette er tilfældet vil jeg gerne
høre om det.

Læiter,
Morten