Popup i form
Fra : Henrik Nygaard

Dato : 22-01-04 15:18

Jeg har en form hvor jeg forsøger at lave validering på hvert
felt.

Jeg vil at den kommer op med et vindue for hver fejl den finder.
Jeg har forsøgt med følgende kode

<%
'Validering af Fornavn
Dim Fornavn
Fornavn = Request.Form("Fornavn")
If Fornavn = "" Then
window.open('','popup','width=300,height=100,left=30,top=30')
Else
' Argumentet er i orden
End If
%>

Jeg for følgende fejlmeddelselse

En sætning var ventet
/opretperson.asp, line 41

Linie 41 er linien med windows.open

Det jeg gerne vil er at hvis den ikke er iorden skal der komme et
popup vindue som fortæller at der er fejl.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Chrisser

Dato : 22-01-04 15:49

Henrik Nygaard wrote:
> Jeg for følgende fejlmeddelselse
>
> En sætning var ventet
> /opretperson.asp, line 41
>
> Linie 41 er linien med windows.open

window.open åbner et nyt vindue indeholdende den side som du sender med som
argument:

window.open('minSide.html','popup','width=300,height=100,left=30,top=30');

- og du skal sende en side med....

> Det jeg gerne vil er at hvis den ikke er iorden skal der komme et
> popup vindue som fortæller at der er fejl.

Så kan du nøjes med at bruge alert:

alert('Hej med dig - du tastede forkert');

Mvh
Chrisser

Fra : Torben Brandt

Dato : 22-01-04 15:52

Chrisser skrev:

> [...]
>
> - og du skal sende en side med....

> Så kan du nøjes med at bruge alert:
>
> alert('Hej med dig - du tastede forkert');

Hvilket jo sådan set er rigtigt nok, men hverken window.open eller alert
kan bruges serverside - dvs i ASP-scriptet.
Hvis du laver en validering i javascript inden du submitter formularen,
så kan de bruges.

Man kunne stille spørgsmålet, hvis et script på serveren beder om at få
åbnet et vindue, hvor bliver det så åbnet? På serveren?
Svaret er at det ikke giver mening at åbne nye vinduer i et
serverside-script.

/Torben

Fra : Chrisser

Dato : 22-01-04 15:56

Torben Brandt wrote:
> [...]
> at få åbnet et vindue, hvor bliver det så åbnet? På serveren?
> Svaret er at det ikke giver mening at åbne nye vinduer i et

Hmm, jeg var vist alt for hurtig der..beklager, det skal gøre clientside..

Chrisser

Fra : Henrik Nygaard

Dato : 22-01-04 15:57

Nu har jeg indsat alert linien....

[...]

Den kommer nu med fejlen: Der er en syntaksfejl
Linie 41 (alertlinien)

??

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-01-04 16:08

Henrik Nygaard skrev:

> Fornavn = Request.Form("Fornavn")
> If Fornavn = "" Then

Her er du i asp...

> alert('Hej med dig - du tastede forkert');

- men ovenstående er en javascriptkommando. Du kan ikke blande de
to ting på den måde. Asp-kode kan kun kommunikere til browseren ved
at skrive html-kode (som så godt kan indeholde javascriptkode).

Du kan altså sende brugeren videre til en side hvor du indsætter
<script type="text/javascript"> alert('Du tastede
forkert');</script> - men du kan ikke kalde alert direkte fra asp.
--
Jens Gyldenkærne Clausen