script virker ikke på alle browsere ??
Fra : Kim Hansen

Dato : 22-01-04 13:13

jeg har følgende script

<%
strURL = "http://www.google.dk"
select case(Request.Querystring("PageID"))
'// Tester
   Case "google"
   strURL = "http://www.google.dk"
   case "WriteGuestbook"
   '// Henter gæstebogen
   strURL = "GuestBook/WriteGuestbook.asp"
                        case "ReadGuestbook"
   '// Henter gæstebog indlæg
                        strURL= "GuestBook/ReadGuestbook.asp"
   '// Hvis intet er angivet eller der er fejl
   ' vises velkomst siden.
                     Case Else
                        '// Henter default velkomst side
                        strURL = "Test.asp"

End select
%>

strUrl ender altså med at være den side der skal loades
men på explorer version under 5 virker det ikke, hvorfor ??

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-01-04 13:23

Kim Hansen skrev:

> strUrl ender altså med at være den side der skal loades
> men på explorer version under 5 virker det ikke, hvorfor ??

IE4 understøtter ikke redirects ordentligt - se følgende side:
<http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q193/4/89.asp>.

Men IE4 er også en meget gammel browser - så umiddelbart mener jeg
ikke der er grund til at tage særhensyn til den.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Hansen

Dato : 22-01-04 14:37

Hej igen

Jeg er lidt i vild rede, jeg tror nemlig ikke at det er scriptet der
er skyld i mine problemer, men derimod den indbygget frames som
den ikke vil vise, det mystiske er bare at den ikke skriver nogen
fejl...
Det virker perfekt på en IE6 men en IE5 driller lidt

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-01-04 14:40

Kim Hansen <Kimhansen@mail1.stofanet.dk> wrote in news:buojmn$8fh$1
@sunsite.dk:

> Hej igen
>
> Jeg er lidt i vild rede, jeg tror nemlig ikke at det er scriptet der
> er skyld i mine problemer, men derimod den indbygget frames som
> den ikke vil vise,

Men - er det ikke netop, hvad der står i artiklen Jens sendte et link til?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Gør Christiania en tjeneste og køb din hash et andet sted.

Fra : Kim Hansen

Dato : 22-01-04 14:45

Jo, men det jo på en IE5 at det ikke virker, den når siden loaded kigge
i request.quer.... og ud fra det vise den valgte side i en indbygget ramme

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-01-04 15:19

Kim Hansen skrev:

> Jo, men det jo på en IE5 at det ikke virker,

Hvorfor skrev du så om en IE4 først?

> den når siden loaded kigge i request.quer.... og ud fra det vise
> den valgte side i en indbygget ramme

Må vi se et link?

NB: Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Hansen

Dato : 22-01-04 17:30

Hej igen

Jeg har dog ikke sagt at IE4 er problemet, for den giver
jeg jer ret i, at den er helt ude af billedet.
Det er som sagt IE5 der driller..

her er linket http://www.holckenhus.dk

hvis i ser en frame med tv2 i er siden loaded korrekt, på
IE5 bliver frame ikke synligt, men skriver heller ikke at
browseren ikke understøtter frames

// Kim

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-01-04 17:45

Kim Hansen skrev:

> Hej igen

Hej - prøv lige at læse her før du går videre:

   <http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>

> Jeg har dog ikke sagt at IE4 er problemet,

Du skrev "men på explorer version under 5 virker det ikke"

Jeg læser "version under 5" som IE4 og tidligere.

> her er linket http://www.holckenhus.dk

Tak.

> hvis i ser en frame med tv2 i er siden loaded korrekt, på
> IE5 bliver frame ikke synligt, men skriver heller ikke at
> browseren ikke understøtter frames

IE5.5 viser siden korrekt.

Men jeg kan godt forstå hvis der er browsere der har problemer med
siden. Der er _mange_ fejl i html-koden. Prøv at validere siden og
se om det ikke hjælper.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Hansen

Dato : 22-01-04 17:57

Hej igen

Tak for de hurtige svar og jeg må give dig ret
i at jeg skrev under 5 og så må 4 jo være med, jeg beklager.

Når du siger HTML fejl, og jeg skal validere min kode - hvordan
gøres dette ??
Det er generet med FrontPage 2003 så den skulle vel selv
holde styr på den kode den skriver... jeg er desværre ikke den
store HTML haj, er mere til Visual Basic.NET programmering

// Kim

Fra : Kim Hansen

Dato : 22-01-04 18:19

Jeg fandt lige en kommentar du havde skrevet til en anden så
dette link på være det rette

http://validator.w3.org/check

// Kim

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-01-04 19:01

Kim Hansen wrote :

> [...]
> holde styr på den kode den skriver... jeg er desværre ikke den
> store HTML haj, er mere til Visual Basic.NET programmering

En lille ting:

Vil du ikke passe på med at emnet i dine indlæg forandres for hvert indlæg
du skriver? Det er nu tredje gang du skifter emne (fjernelse af blanktegn
imellem ord i emne-linien). Der er nemlig en del brugere, der har sat deres
programmer til at starte en ny tråd, når emnet skifter - og det betyder for
dem (og i dette tilfælde, jeg) at der nu er fire tråde med dine indlæg i.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-01-04 10:39

Kim Hansen skrev:

> Jeg fandt lige en kommentar du havde skrevet til en anden så
> dette link på være det rette

Hej - prøv lige at læse her før du går videre:

   <http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>

Specielt andet afsnit - "Gælder der nogle regler for
nyhedsgrupperne".

Alternativt kan du læse min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen