Delphi 7 (Alt om data)
Fra : Pos

Dato : 21-01-04 22:03

Hej

Jeg har netop installeret Delphi 7 Personal Edition (fra Alt om data Oktober
2003).

I henhold til dokumentationen burde BDE være en del af installationen men
jeg kan ikke finde den. Dernæst er de DB-aware komponenter ikke tilstede.

Er der nogen der har tilsvarende oplevelser og evt. en løsning?

vh POS

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 21-01-04 22:32

"Pos" <pos@fam-schousboe.dk> wrote in message
> [...]
> jeg kan ikke finde den. Dernæst er de DB-aware komponenter ikke tilstede.
>
> Er der nogen der har tilsvarende oplevelser og evt. en løsning?

Som udgangs punkt er BDE ikke med i en personal edition.

Men jeg kan tage fejl med ver 7.

Ulrik

Fra : Pos

Dato : 21-01-04 23:16

Er det muligt at anvende BDE sammen med Personal Edition?
vh POS

Fra : Kurt Bilde

Dato : 22-01-04 13:16

Hej Pos !

Pos wrote:
> jeg kan ikke finde den. Dernæst er de DB-aware komponenter ikke tilstede.

Se http://www.borland.com/delphi/pdf/del7_feamatrix.pdf
Svaret er nej, der er ikke Dataaware komponenter i D7 Personal (Se side
13). Du kan dog finde 3. parts løsninger som gør at du stadig kan lave
database løsninger med Personal, men så tror jeg lige så godt du kan
købe dig er D7 Prof.....

For info om Personal Edition se:
http://www.borland.com/delphi/delphi_personal/index.html

-Kurt

Fra : (Per Røn

Dato : 22-01-04 18:50

Pos <pos@fam-schousboe.dk> wrote:

> Jeg har netop installeret Delphi 7 Personal Edition (fra Alt om data Oktober
> 2003).

Og man skal kunne bestille nummeret på:

http://www.itsvar.dk

- med dankort eller lignende.
--
Per Erik Rønne

Fra : Kurt Bilde

Dato : 23-01-04 10:58

Hej Per !
Per Rønne wrote:
> Og man skal kunne bestille nummeret på:
Nej, du kan gøre det direkte fra Borland!
> - med dankort eller lignende.
Det behøver man ikke.... Den er ganske gratis, når man har "mediet"!

http://www.borland.com/products/downloads/download_delphi.html

-Kurt

Fra : (Per Røn

Dato : 23-01-04 16:50

Kurt Bilde <kub@sam.sdu.dk> wrote:

> Nej, du kan gøre det direkte fra Borland!
> Det behøver man ikke.... Den er ganske gratis, når man har "mediet"!

Vi snakker vist om to forskellige »numre«. Du taler om et serienummer,
jeg taler om et nummer /af »Alt om Data«/ .
--
Per Erik Rønne

Fra : Kurt Bilde

Dato : 23-01-04 17:37

Hej Per !
> Vi snakker vist om to forskellige »numre«. Du taler om et serienummer,
> jeg taler om et nummer /af »Alt om Data«/ .

Rundstyk, det var ikke med vanilije Du har helt ret!

-Kurt

Fra : Ingolf

Dato : 25-01-04 13:32

> [...]
> jeg kan ikke finde den. Dernæst er de DB-aware komponenter ikke tilstede.
>
> Er der nogen der har tilsvarende oplevelser og evt. en løsning?

Wow!
Har D7 været i AOD.. (igen)?

Har selv D3, D4 fra AOD, men ikke D7 personal. Er det evt muligt at
downloade den?
Søgte lidt på www.google.com uden held :(

Hvis det 'kun' er en trial version.. altså noget med kun 30 dage, eller ens
kompilerede .EXE'er ikke virker mere end et antal dage, så giv lige et
praj..

Fra : (Per Røn

Dato : 25-01-04 14:08

Ingolf <DONT_SPAMingolf@excite.com> wrote:

> Har selv D3, D4 fra AOD, men ikke D7 personal. Er det evt muligt at
> downloade den?

Du kan bestille et eksemplar af bladet på:

http://www.itsvar.dk

Det drejer sig om oktobernummeret fra 2003. Jeg har allerede fået det.
--
Per Erik Rønne