frames
Fra : jan g kristensen

Dato : 21-01-04 20:45

hej.

jeg er ved at lave en side, og nu har jeg problemer
med en frame. http://garsdal.homepage.dk/
jeg vil bare have den lodrette streg lidt mere mod højre,
det kan jeg også med musen, men når jeg har savet, og uploadet
så er alt som før !!!! selv om at jeg trækker stegen ind midt
på siden, så sker der ikke nogen forandring på nettet.
og jeg har husket at save.

mvh jan.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-01-04 20:56

jan g kristensen <garsdal@it.dk> skrev :

>jeg er ved at lave en side, og nu har jeg problemer
>med en frame. http://garsdal.homepage.dk/
>jeg vil bare have den lodrette streg lidt mere mod højre,

Højreklik => rammeegenskaber => sæt en størrelse på.
(properties for frames eller noget lign. i engelsk FP som du
bruger).

Husk også at give indexfilen en titel, så der ikke står New Page
1
--
Knud

Fra : jan g kristensen

Dato : 21-01-04 21:39

Knud Gert Ellentoft wrote:

> [...]
> bruger).
>
> Husk også at give indexfilen en titel, så der ikke står New Page

der er jo tal i de felter. ???

men ellers tak for hjælpen

jan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-01-04 21:51

jan g kristensen <garsdal@it.dk> skrev :

>der er jo tal i de felter. ???
>
>men ellers tak for hjælpen

Du har åbentbart fjernet indexfilen nu, så jeg kan ikke se siden.

Men du havde ikke sat nogen størrelse på, så vidt jeg husker.

Men du skal gøre den større ved at sætte en størrelse enten i
pixels eller %.
--
Knud

Fra : jan g kristensen

Dato : 22-01-04 18:21

Knud Gert Ellentoft wrote:

> [...]
>
> Men du havde ikke sat nogen størrelse på, så vidt jeg husker.
>
> Men du skal gøre den større ved at sætte en størrelse enten i

ja, jeg lavede det om, fra bunden !!! jeg kunne ikke lige
få det til at funke, måske havede jeg gjort noget forkert et sted.

Men nu har jeg et andet problem ? måske kan du hjælpe

jeg laver siden til en skærmopløsning 1024 x 768 , men idag så jeg det
på en anden pc'er som kørte 800 x 600 og det så ikke helt godt ud,

spørgsmål : hvordan får jeg en glider nederst i billedet, jeg har dem jo
når billedet ikke kan være op/ned. er der et sted man kan slå dem til,
de lodrette har jeg jo slået til.

mvh jan.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-01-04 19:15

> [...]

>spørgsmål : hvordan får jeg en glider nederst i billedet, jeg har dem jo
>når billedet ikke kan være op/ned. er der et sted man kan slå dem til,

Jeg får nu godt nok scroll på siden, men tekst og billeder
skrider i 800*600, fordi du har brugt mellemrum til at placere
teksten med samt sat en position absolute på billedet.

For at det skal være relativ nemt så brug tabel til at placere de
eneklte ting med

Husk også at sætte en title på din indexfil, New Page 2 på en
firmaside ser ikke godt ud.
--
Knud