Neglesvamp
Fra : Ulvir

Dato : 21-01-04 17:31

Er der nogen der kender til et 'husgeråd' mod neglesvamp? Min kæreste lider
af det på begge tommeltotter, og er blevet rådet til at bruge sæbespåner
og/eller olivenolie. Det er begyndt at virke, men tager tid. Er der andre
der har råd? Evt. medicin koster vist en halv bondegård.

Venlig hilsen/Regards- Ulvir.

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 21-01-04 17:50

Hej

Klippet fra http://www.krystalkuglen.dk/data/959.htm

Dyp finger-neglene i Atamon ( det er det man bruger til at skylle
syltetøjsglas i), hvis du lider af svamp under neglene.

VH Birgitte

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-04 20:20

"Ulvir" <augustus@mail.dk> wrote in message
> [...]
andre
> der har råd? Evt. medicin koster vist en halv bondegård.

Ja det her er godt nok ikke et husgeråd, men det er det jeg ville anbefale
dig. Du skal finde ud af hvilken slags svamp det drejer sig om,
hudinficerende svampe inddeles i 3 grupper og skal behandles på forskellige
måder. Der findes forskellige medikamenter til dette formål. Enten en
tabletkur, en creme- eller neglelak kur. Neglesvamp er forholdsvist svært at
bekæmpe og det kan tage op til 6 måneder på en medicinsk kur. Sæbespåner
og/eller olivenolie tvivler jeg stærkt på kan hjælpe.
Så tog og få kæresten ned til lægen og få bestemt hvilken slags svamp der
drejer sig om og tag imod den medicinske kur. Medicinen kan godt være lidt
dyr, da det er antimykotika det drejer sig om, men svampen kan ellers godt
brede sig og der bliver en kur ikke billigere af.

Mvh J. Ragnar