Hjælp til linieskift i gæstebog.
Fra : Colzen

Dato : 21-01-04 15:20

Hejsa.

Jeg har hentet en gæstebog fra
http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=212
Og efter en lille smule redigering passer den fint til mit behov. Dog kunne
jeg godt tænke mig at når man skriver en hilsen i bogen, at når man trykker
på "enter" for at lave linieskift i det man skriver at den så også gør det
når indlægget bliver vist. Jeg kan kun få det til at lykkes hvis jeg
indstætter et <br> når jeg skriver indlægget.

Er der en der kan fortælle mig hvordan jeg får den til det? Skal lige sige
at mit asp kendskab er lig 0, men kan nogenlunde finde rundt i det pga html
koderne.

Min bog som den ligger i øjeblikket www.colzen.dk/danske/bog/default.asp

På forhånd tak.

Claus Olsen

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 21-01-04 15:22

On Wed, 21 Jan 2004 15:19:37 +0100, "Colzen" <colzen@SLETcolzen.dk>
wrote:

>Er der en der kan fortælle mig hvordan jeg får den til det? Skal lige sige
>at mit asp kendskab er lig 0, men kan nogenlunde finde rundt i det pga html
>koderne.

http://www.asp-faq.dk/article/?id=3

Mvh. Brian

Fra : Colzen

Dato : 21-01-04 15:46

"Brian B. Christensen" <not_for_public@invalid.address> skrev i en
meddelelse news:sn2t00tejjpa1cglia3ecpcgk0116jtdl1@4ax.com...

> http://www.asp-faq.dk/article/?id=3
>
> Mvh. Brian

Mange tak.
Men det forvirrer mig desværre. Kan du give nogle "hints" til hvor det skal
indsættes?

Mvh
Claus Olsen

Fra : Claus Marcussen

Dato : 21-01-04 20:59

> Men det forvirrer mig desværre. Kan du give nogle "hints" til hvor det skal
> indsættes?

Jeg ville gøre det, når det skal vises frem - dvs. at teksten er gemt som
folket skrev det. Når jeg så skal vise det, vil jeg skrive:

<%
strReplace = Replace(server.HTMLencode(strText),vbCrLf,"<br>")
Response.Write strReplace
%>

server.HTMLencode sikrer, at folk der har har skrevet <h1> i teksten får vist
det sådan og ikke som en overskrift.

mvh. Claus Marcussen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne