Ordre tab hos TDC (Aaaaaarrrggghhhh)
Fra : Bernhard Ege

Dato : 21-04-01 17:32

Jeg har fået at vide at andre har problemet men jeg ville da lige fortælle
min historie om dette emne.

Jeg ringede sidst i marts til tdc for at få ADSL. De fik min adresse +
telefon nr og jeg fik at vide jeg ville få nogle papirer senest 14 dage
efter. Ca. 19 dage efter ringede jeg til tdc igen for at høre hvor papirerne
blev af. De ledte nu i deres ordresystem (som kommer fra microsoft) og min
ordre findes ikke deri. Hende jeg snakkede med sagde at den kunne ligge i en
papirstak men den ville tage noget tid at kigge igennem. Hun sagde at tdc
ville ringe tilbage (aftalte tidspunkt). Tdc ringede tilbage (den aftale
kunne de da huske) og gutten fortale kort og godt at de ikke havde nogen
ordre på ADSL fra mig. Han ville gerne tage imod min ordre men jeg ville
komme til at betale for oprettelse (som i det mindste er faldet fra 999 til
1 måneds abb.). Alternativt kunne jeg indsende en klage.

Jeg har nu indsendt en klage, men hvor lang tid skal jeg forvente at der går
til jeg hører fra dem? Jeg er mildt sagt ekstremt irriteret over at de tager
imod en ordre for så bare at smide den væk. To årsager kan jeg se på det
problem. 1) Enormt ringe personale (jeg hørte ordren blive indtastet). 2)
Enormt ringe ordre system (microsoft...)

Bernhard Ege

Fra : Christen Stephansen

Dato : 21-04-01 17:46

> 2) Enormt ringe ordre system (microsoft...)

Et er at udtale sig om et system man ikke kender til, men at mistænke (ja,
ligefrem påstå) det for at være Microsoft ...

Jeg kan ikke tage dig alvorligt, når du ikke udelukkende holder dig til
fakta.

/Christen Stephansen

Fra : Diesel4K

Dato : 21-04-01 17:52

- Hvis så styresystemet er MS, så er det stadig tvivlsomt at ordre
systemet er derfra

Fra : Bernhard Ege

Dato : 21-04-01 18:20

"Diesel4K" <diesel@lazy.dk> wrote in message

> - Hvis så styresystemet er MS, så er det stadig tvivlsomt at ordre
> systemet er derfra

Det er fra microsoft (det sagde hun i hvert fald).

Det har f.eks. ikke mulighed for at søge alle posteringer på een gang. Man
skal ned i alle undergrupper og så lave en søgning i hver af dem. Ret
primitivt.

Bernhard Ege

Fra : Ole M. Madsen

Dato : 21-04-01 19:31

Hej,

> Det har f.eks. ikke mulighed for at søge alle posteringer på een gang. Man
> skal ned i alle undergrupper og så lave en søgning i hver af dem. Ret
> primitivt.

Dette er ikke ordresystemet og vi skylder vist MS at holde dem ude af denne
diskussion. (in all fairness). Det er tvivlsomt om nogen TDC Internet
medarbejdere må udtale sig om ordresystemer og lign. her. Derfor kan jeg ej
heller sige mere, end at du tager fejl.

Ole Madsen / "Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC
Internet."

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-04-01 01:10

On Sat, 21 Apr 2001 19:19:33 +0200, "Bernhard Ege"
<bernhard.ege@mobilixnet.dk> wrote:

>Det er fra microsoft (det sagde hun i hvert fald).

"Ja, så må det jo være rigtigt nok".

Når man spørger folk om hvad e-mail-program, folk bruger, svarer en
del også "Microsoft". Det samme med browser, og så meget andet. Og
ting som evt. serverside-scripts... uha, men det kører i
"Microsoft-programmet, så det må være noget Microsoft-noget..."

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Ole Thomsen

Dato : 22-04-01 06:00

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote

> [...]
> ting som evt. serverside-scripts... uha, men det kører i
> "Microsoft-programmet, så det må være noget Microsoft-noget..."

Lidt lissom når en bruger utilfreds melder at "netværket
er nede igen!" når favoritserveren på internettet ikke
svarer.

Ole Thomsen

Fra : Bernhard Ege

Dato : 22-04-01 18:24

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message

> [...]
> ting som evt. serverside-scripts... uha, men det kører i
> "Microsoft-programmet, så det må være noget Microsoft-noget..."

Ok, nogle folk ved ikke ret meget om sagerne. Det vil jeg godt give dig ret
i. Men ligefrem at antage at brugeren af et system (som alligevel lever af
det) ikke ved hvem der har lavet det synes jeg er urimelig. Hvis det er et
microsoft produkt (som jeg fik oplyst) så er der nok 99% sandsynlighed for
at der dukker en splash screen op når man starter programmet. Der vil der jo
nok med kæmpe store bogstaver stå "Microsoft"...

Jeg håber dog at selv ADSL linierne er under bedre kontrol end
bestillingerne til dem er.

Bernhard

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-04-01 01:09

On Sun, 22 Apr 2001 19:23:46 +0200, "Bernhard Ege"
<bernhard.ege@mobilixnet.dk> wrote:

>Men ligefrem at antage at brugeren af et system (som alligevel lever af
>det) ikke ved hvem der har lavet det synes jeg er urimelig.

Ved min tidligere arbejdsplads tror jeg ikke, at en nyansat sælger
ved, om det webinterface, høn arbejder i, er noget internt eller
eksternt udviklet. Eneste firmanavn, høn kan se, er browsernavnet...

Fra : Ole Thomsen

Dato : 22-04-01 05:57

"Bernhard Ege" <bernhard.ege@mobilixnet.dk> wrote

> Det er fra microsoft (det sagde hun i hvert fald).

Hvilke af M$ mange ordresystemer tror du mon det er?

> Det har f.eks. ikke mulighed for at søge alle posteringer på een gang. Man
> skal ned i alle undergrupper og så lave en søgning i hver af dem. Ret
> primitivt.

Nå det!...

Ole Thomsen

Fra : Bernhard Ege

Dato : 22-04-01 18:17

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> wrote in message news:3ae264b8@news.ehs.dk...
> "Bernhard Ege" <bernhard.ege@mobilixnet.dk> wrote

> Hvilke af M$ mange ordresystemer tror du mon det er?

Jeg er totalt ligeglad hvilket ordre system de bruger, bare de kan finde ud
af at bruge det! Hvorfor de ikke kan ved jeg ikke. Nogle Microsoft produkter
er altså ikke gået ret godt igennem for fejl. Tag og kig på WinCE
udviklingsmiljøet. Det skulle have underlige mangler i kode og
dokumentation.

Bernhard

Fra : Christen Stephansen

Dato : 22-04-01 22:25

> [...]
> er altså ikke gået ret godt igennem for fejl. Tag og kig på WinCE
> udviklingsmiljøet. Det skulle have underlige mangler i kode og

Meget vel.

Det er (stort set) aldrig medarbejderens fejl, det er proceduren. Ja, svin
dog TDC til (det sker jo næsten aldrig), men det er nu ikke de lavest
lønnede (gæt selv hvem) der tager ansvaret for arbejdsgangen.

Skønt det af og til overlades til dem ...

/Christen Stephansen

Fra : Ole Thomsen

Dato : 23-04-01 05:46

"Bernhard Ege" <bernhard.ege@mobilixnet.dk> wrote

> Jeg er totalt ligeglad hvilket ordre system de bruger, bare de kan finde ud
> af at bruge det! Hvorfor de ikke kan ved jeg ikke.

Hehe, hvis du er ligeglad hvorfor nævner du så specifikt
en producent, som ethvert 8-års barn ved IKKE laver
ordresystemer til TDC?

> Nogle Microsoft produkter
> er altså ikke gået ret godt igennem for fejl. Tag og kig på WinCE
> udviklingsmiljøet.

Hvad f*nden har WinCE med administrative systemer
at gøre?

> Det skulle have underlige mangler i kode og
> dokumentation.

"Skulle have"? Jeg tror ikke jeg gider spilde mere tid på dig.

Ole Thomsen

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 23-04-01 14:01

> "Bernhard Ege" <bernhard.ege@mobilixnet.dk> wrote

> Hehe, hvis du er ligeglad hvorfor nævner du så specifikt
> en producent, som ethvert 8-års barn ved IKKE laver
> ordresystemer til TDC?

Jeg kender ingen 8-årige jeg lige kan spørge for at verificere din
udtalelse. Som du nok havde læst så var det en oplysning jeg fik
fortalt. Undskyld jeg lyttede til hende.

> Hvad f*nden har WinCE med administrative systemer
> at gøre?

Jeg nævnte bare et eksempel på et dårligt microsoft produkt.

> "Skulle have"? Jeg tror ikke jeg gider spilde mere tid på dig.

Du har da ellers brugt rigelig med tid til sådan et lille
emne. Informationen er ikke en jeg selv har gjort men een af mine
venner har erfaringen. "Skulle have" er blot for at indikere at det er
andenhånds oplysninger.

> Ole Thomsen

Nu har du vist brugt tid nok på sagen. Jeg vil nok prøve at hold mig
fra den. Den vagte større postyr end jeg regnede med.

mvh Bernhard

Fra : Bernhard Ege

Dato : 21-04-01 18:18

"Christen Stephansen" <lucifer@jones.dk> wrote in message

> [...]
> ligefrem påstå) det for at være Microsoft ...
>
> Jeg kan ikke tage dig alvorligt, når du ikke udelukkende holder dig til

Dermed giver du mig ret i at det på være personalet hos tdc som er
inkompetente. Jeg refererede bare til hvad jeg fik at vide om systemet da
jeg ringede for at høre hvor min ordre blev af. Hun sagde selv at ordre
system var elendigt og det var fra microsoft. At de bruger windows (hvis de
gør) har nok ingen indflydelse på programmet.

Hvilke fakta synes du ellers jeg skal holde mig til? At jeg ringede og
bestilte eller at tdc har smidt min ordre væk? Begge dele er fakta.

Jeg har vist trådt på din microsoft tå.

Bernhard Ege

Fra : Christen Stephansen

Dato : 21-04-01 18:40

> [...]
de
> gør) har nok ingen indflydelse på programmet.

Jeg giver dig ikke ret i noget som helst. Hvad jeg synes om kundeservice
skal jeg nok holde for mig selv. Det er kolleger, og jeg er glad for mit
arbejde.

> Hvilke fakta synes du ellers jeg skal holde mig til? At jeg ringede og
> bestilte eller at tdc har smidt min ordre væk? Begge dele er fakta.

Jeg er sikker på der er en forklaring. Systemet smider ikke væk. Det gør de
folk, som bruger systemet.

> Jeg har vist trådt på din microsoft tå.

Sådan en er jeg ikke i besiddelse af.

/Christen Stephansen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-04-01 01:11

On Sat, 21 Apr 2001 19:18:00 +0200, "Bernhard Ege"
<bernhard.ege@mobilixnet.dk> wrote:

>Dermed giver du mig ret i at det på være personalet hos tdc som er
>inkompetente.

.... på lige fod med personalet i praktisk talt samtlige andre firmaer.

Jeg vil ikke betro en alm. servicemedarbejder at fortælle hvilket
program, de bruger. Til gengæld vil jeg godt belaste dem med hvad, de
nu er ansat for.

Fra : SecretMan Denmark

Dato : 22-04-01 00:00

Det kan da snart være ligemeget med ordre systemet....poinet er vel at TDC
fik en ordre smidt væk og det burde ikke ske....
Mere er der vel ikke at sige..
Man kan så diskutere hvem der har skyldet for det...men det er vel TDC selv
der må finde ud af det...

Men da jeg skulle have Netekspress må jeg da sige, at nogle af medarbejderne
ikke vidste ret meget om hvad de snakkede om....De sagde at man kun fik
Router til Pro@cces... Så et eller andet sted har TDC vel et problem

Hilsen
SecretManDK
SecretManDK@phreaker.net

Fra : Christen Stephansen

Dato : 22-04-01 09:07

> [...]
medarbejderne
> ikke vidste ret meget om hvad de snakkede om....De sagde at man kun fik

Og hvornår skulle du have NetExpres? Router-fænomenet er jo tidligst fra i
år (kan ikke huske måneden).

/Christen Stephansen

Fra : SecretMan Denmark

Dato : 22-04-01 10:57

Bare rolig....på det tidspunkt jeg bestilt var det nye netexpress kommet
frem...og den anden jeg snakkede med vidste da også at det var med en
router.....

Jeg syntes bare det er lidt mærkeligt at alle de ansatte folk, ikke engang
ved hvad det er for et produkt de sælger...

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 24-05-01 17:19

> Jeg har fået at vide at andre har problemet men jeg ville da lige fortælle
> min historie om dette emne.

[Historie klippet]

Jeg kan nu fortælle at min klage (de mistede min ordre, klage indsendt
19 april) har været igennem Teledanmark's labyrint. Ca. 1 uge efter
indsendlse af klage fik jeg brev om at de har modtaget den og den
ville blive behandlet snarest. Jeg har siden forhørt mig en enkelt
gang til sagen og fik at vide at det gik sin vante gang. Ok, tænkte
jeg og fortsatte med at vente. Den 22. maj fik jeg så et kort fra en
tekniker fra Teledanmark som havde været ude for at indstallere
ADSL (han havde streget NetExpress ud og skrevet ADSL i stedet
for). Underligt tænkte jeg da jeg ikke havde hørt noget i sagen.

Det var sent da jeg fik kortet så jeg ville ringe dagen efter. Dagen
efter (dvs. den 23. maj) teknikeren havde været der fik jeg så et brev
fra Teledanmark Internet der indeholdt oplysninger om NetExpress ADSL
og hvor de skrev at teknikeren ville komme den 22. maj. Underligt
tænkte jeg, og ringede til Teledanmark Internet for at ændre
tiden. Den 6/6 blev den nye dato.

Jeg ringede nu til et andet Teledanmark nummer (hende som styrede min
klage) og hun mente jo også der var gået noget galt og hun kunne da se
at bestillingen var trykket ind på computeren den 7. maj, altså et
godt stykke tid før den 23. maj hvor brevet lå i min postkasse. Hun
sløjfede også oprettelsesgebyret (jeg bestilte jo netop før 1. april
hvor der ikke var oprettelsesgebyr).

En kort opsummering:

7. maj: ordre indtastet. (i klagen stod bl.a. jeg gerne ville have
ADSL dig uden oprettelsesgebyret)
22. maj: tekniker dukker forgæves op for at installere ADSL.
23. maj: postbesked om levering af ADSL d. 22. maj. (oprettelse skulle
betales). Jeg ringer og aftaler ny tid til teknikerbesøg.
senere ringede jeg til hende som styre klagesagen for få sløjfet
oprettelsesgebyret og for at høre hvordan sagen hang sammen.

Jeg kan blot konstatere at der er nogle underlige problemer i
Teledanmark systemet som giver anledning til tab af ordrer og
timingsproblemer.

Teledanmark skrev vist at der var op til 3 (eller var det 2) måneders
leveringstid så hvis de får installeret ADSL den 6/6 så er det jo
faktisk overholdt... :-/

Nu håber jeg resten af ADSL eventyret forløber mere positivt.

mvh Bernhard

PS: Jeg skulle vist også få en skriftlig forklaring på klagen, men hvis og hvornår den dukker op aner jeg ikke (kunne de ikke sige).