RealMagic Hollywood i sort-hvid...
Fra : pHrenZee

Dato : 21-04-01 17:22

Jeg har lige anskaffet mig ovennævnte samt et dvd-drev og et SVHS-scart
kabel. Mit problem er at outputtet på tv'et er i sort-hvid... Jeg har
installeret de nyeste drivere samt fulgt faq'en på Sigma's website, men
stadig ingen farver... Jeg kom så til at kigge på et punkt i faq'en om at
TV'et skal være kompatibelt med SVHS. Er det det der er mit problem? Og i så
fald, hvor i ligger forskellen mellem SVHS og composite? Der følger en
SVHS-composite converter med (som jeg ikke kan afprøve da jeg mangler en
måde at smide den ind i TV'et), ville det hjælpe om jeg prøver med det?

Undskyld hvis det er OT, men det virkede som den mest logiske gruppe at
poste i...

Fra : Brian Ipsen

Dato : 21-04-01 18:44

On Sat, 21 Apr 2001 18:22:06 +0200, "pHrenZee" <fzcore@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>måde at smide den ind i TV'et), ville det hjælpe om jeg prøver med det?
>
>Undskyld hvis det er OT, men det virkede som den mest logiske gruppe at

Du kan ikke bruge et SVHS kabel med mindre dit TV understøtter S-VHS
(det vil svare til at du forsøger at koble en SCSI disk til et IDE
kabel i din PC). Hvis dit TV ikke har SVHS, så skal du bruge det
medfølgende kabel, som har et phono-stik i den en ende - der får du
nemlig et CVBS (godt "gammeldags") videosignal ud. Hvis TV'et
understøtter SVHS, så check, at det også står i SVHS-mode (ellers vil
du nemlig kun se det monochrome billede). Og sidst, check om din DVD
skive er NTSC og dit TV kun understøtter PAL - for så skal du bede
player'en om at output'et skal være PAL.

/Brian

Fra : kfc

Dato : 22-04-01 00:16

hej

smut lige ind i " softwaren " og sætte det til PAL .....

under settings...

kfc